اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سقز رنگ قرمز کرونا به خود گرفت/اعمال محدودیت‌ها به مدت یک هفته

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کم‌توجهی به هشدارهای ستاد کرونا موجب تغییر رنگ سقز به قرمز کرونایی شده و از امروز به مدت یک هفته محدودیت‌هایی در این شهرستان اعمال خواهد شد.

سقز رنگ قرمز کرونا به خود گرفت/اعمال محدودیت‌ها به مدت یک هفته

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان فرمامدار سقز ظهر امروز در نشست اعضای ستاد کرونا این شهرستان اظهار داشت: عدم رعایت الزامات بهداشتی توسط مردم موجب قرمزشدن وضعیت شهرستان شد و مجبوریم از امروز محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.

فرماندار سقز با اشاره به ورود سقز به شرایط قرمز کرونایی، از شهروندان خواست تا با رعایت پروتکل‌ها، شرایط را بحرانی‌تر نکنند.

فرماندار ویژه شهرستان سقز ادامه داد: از امروز هرگونه تجمع عمومی همچون برگزاری مراسمات عروسی و عزا که بیشتر گرفتاری و درگیری مردم با کرونا از این تجمع هاست، ممنوع می باشد و با متخلفان طبق مصوبه های ستاد کرونا برخورد خواهد شد.

فرماندار سقز با اشاره به روند صعودی بسترهای بیماران کرونایی اظهار کرد: برگزاری هرنوع مراسم و تجمع در خانه‌باغ‌ها و در سطح شهر پیگرد قانونی دارد.

کریمیان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش کادر درمان، نیروهای نظامی و انتظامی، اعضای ستادهای بحران و کرونا، سازمان های مردم نهاد و اصحاب رسانه، از اقشار مختلف به ویژه فعالان اجتماعی و مدنی و زیست محیطی و خبرنگاران خواست تا در راستای کاهش شیوع بیماری، مردم را به دوری‌کردن از تجمع‌ها فراخوانند.

وی افزود: از فردا تمام فعالیت‌های عمومی به مدت 2 هفته در شهر سقز تعطیل می‌شود و با متخلفان طبق قوانین و با دستور دادستان برخورد خواهد شد.

فرماندار شهرستان سقز ادامه داد: از فردا از ورود خودروها با شماره غیرشهرستان به داخل شهر جلوگیری می‌شود و خودروهای داخل شهر هم از ساعت 22 هر شب تا 3 بامداد در سطح شهر حق تردد ندارند و اگر خودروی در سطح شهر در ساعات ممنوعه حرکت کند جریمه می‌شود.

کریمیان بیان کرد: برای حفظ جان مردم، چاره‌ای جز سختگیری نداریم و محدودیت‌هایی در این راستا بر اساس پروتکل‌های ستاد کرونا، اعمال می شود و در صورتی که وضعیت شهر وخیم‌تر و روند افزایش بستری و مرگ و میرها ادامه داشته باشند، محدودیت‌ها بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: زمان اعمال بخشی از محدودیت‌ها به مدت یک هفته خواهد بود که در صورت تغییر نکردن وضعیت، این زمان به مدت یک هفته دیگر و بیشتر تمدید می‌شود.

تجمع در بوستان‌ها و فضاهای سبز در 13 فروردین در سقز ممنوع است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز اظهار داشت: در آستانه روز طبیعت، شهروندان از تجمع در پارک‌ها و بوستان‌ها و فضاهای سبز خودداری کنند زیرا بر اساس مصوبه‌های ستاد استانی، تجمع در این مکان‌ها به دلیل حفظ جان شهروندان، ممنوع و با متخلفان برخورد می‌شود.

کریمیان اضافه کرد: شهرداری با مشارکت دستگاه‌های مرتبط نسبت به مسدودسازی بوستان‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز اقدام کند و از تجمع مردم در فضای سبز در روز طبیعت در هر سه ورودی این شهر نیز ممانعت نماید.

وی بار دیگر تصریح کرد: با وجود گذشت یک سال از شیوع کرونا متاسفانه سقز دوباره به عنوان شهری قرمز که پیک چهارم را شروع کرده است، مواجه شده و این زیبنده شهر فرهنگی و مردم فرهنگ دوست شهرستان نیست.

فرماندار سقز یادآور شد، با عزم همگانی، سقز دوباره، این پیک‌ها و دوران سخت را سپری خواهد کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز هم در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه هر روز ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌های سطح شهر بیشتر می‌شود و این یک زنگ خطر برای سلامتی مردم به شمار می‌آید.

انور بهرامی افزود: متاسفانه در چند روز گذشته شاهد مبتلاشدن تعدادی از بچه‌ها و نوجوانان به ویروس کرونا بوده‌ایم و این نشان دهنده جهش این ویروس منحوس است.

وی از عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان هم خواست تا در راستای مبارزه با ویروس کرونا حتما از ماسک استفاده کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز اظهار داشت: در حال حاضر 44 بیمار در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) بستری هستند که حال 6 نفر وخیم است.

بهرامی افزود: گرچه مرگ و میرهای کرونایی در شهرستان کاهش پیدا کرده است ولی تعداد موارد مثبت روند تصاعدی دارد.

وی اضافه کرد: به دلیل افزایش تعداد بستری‌ها، بخش سوم ایزوله بیماران کرونایی بیمارستان امام هم به زودی راه‌اندازی می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه تعداد بستری‌ها، تست‌های مثبت، شدت و پیشرفت بیماری افزایش یافته است اضافه کرد: مردم برای سلامت خود و جامعه ارزش قائل شوند.

در ادامه این جلسه مواردی به شرح زیر مصوب شد و این مصوبات از 14 فروردین به مدت یک هفته اجرایی می‌شوند و در صورت هرگونه تخطی، ضابطان موارد را به دستگاه قضا گزارش می‌دهند.

فعالیت در ادارات به صورت حضور دو سوم خواهد بود.

اتاق اصناف و صمت در ارتباط با تعطیلی مراکز غیرضرور از جمله شهربازی‌ها، چایخانه و قهوه‌خانه‌ها، تالارها، آژانس‌های مشاوره و املاک، کافی شاپ‌ها، آرایشگاه‌ها و تعطیلی پاساژهای سرپوشیده به مدت یک هفته، اقدام و اطلاع‌رسانی کنند.

تمام باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی به مدت یک هفته تعطیل و مراکز غذایی و رستوران‌ها هم فقط به صورت بیرون‌بر خدمات ارائه دهند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول