اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وال‌استریت‌ژورنال: بایدن دستور آغاز خروج برخی از نیروها و تجهیزات از خاورمیانه را صادر کرد

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی خبر داد که دولت آمریکا دستور آغاز خروج برخی از نیروها و تجهیزات از خاورمیانه را صادر کرده است.

وال‌استریت‌ژورنال: بایدن دستور آغاز خروج برخی از نیروها و تجهیزات از خاورمیانه را صادر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دستور آغاز خروج برخی از نیروها و تجهیزات از خاورمیانه را صادر کرده است.

بر اساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، این دستور بایدن در راستای بازاستقرار حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه صورت می‌گیرد.

وال‌استریت ژورنال نوشت که مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که پنتاگون به دنبال ارائه تجهیزات و آموزش‌هایی است که عربستان سعودی به آن نیاز دارد.

دولت بایدن در حالی تصمیم به بازاستقرار نیروهای آمریکایی خارج از خاورمیانه گرفته که عربستان سعودی آماج حملات موشکی و پهپادی از سوی ارتش یمن قرار دارد.

در راستای این اقدام، ‌آمریکا سه سکوی سامانه دفاع موشکی را از منطقه خلیج فارس خارج خواهد کرد که یکی از آنها از پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» در عربستان سعودی است. این سامانه دفاع موشکی طی سال‌های اخیر برای حمایت از نیروهای آمریکایی در عربستان سعودی مستقر شده بود.

برخی از تجهیزات از جمله یک ناو هواپیمابر و سامانه‌های نظارتی از خاورمیانه خارج شده تا به نیازهای نظامی آمریکا در دیگر مناطق جهان پاسخ داده شود.

بر اساس گفته یکی از مقام‌های آمریکایی، کاهش بیشتر تجهیزات و نظامیان در خاورمیانه نیز تحت بررسی قرار دارد.

انتقال سامانه‌های پاتریوت و ناو هواپیمابر و دیگر تجهیزات نظامی بدان معناست که احتمالا در طول زمان،‌ هزاران نظامی منطقه را ترک کنند.

اواخر سال گذشته تعداد نظامیان آمریکایی در منطقه به حدود 50 هزار نفر رسیده بود که این تعداد در زمان اوج تنش میان دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و ایران حدود دو سال پیش 90 هزار نفر بوده است.

وال‌استریت ژورنال نوشت که مقامات دفاعی آمریکا از ارائه جزئیات بیشتر درباره کاهش تجهیزات و نظامیان خودداری کرده و مقامات سعودی نیز پاسخی به درخواست‌ها برای طرح آمریکا در منطقه ارائه ندادند.

قرار است سامانه دفاع موشکی تاد نیز که برای مقابله با موشک‌های بالستیکی که به سوی عربستان سعودی شلیک می‌شد از این کشور خارج شود اما مقامات گفته‌اند که این سامانه در حال حاضر در این کشور عربی باقی خواهد ماند.

عقب‌نشینی نظامی، تلاش دولت بایدن برای کاهش بیشتر حضور آمریکا در خاورمیانه پس از چند دهه حضور در این منطقه است.

برخی از تجهیزات از جمله پهپادهای شناسایی و سامانه‌های دفاع موشکی ممکن است با هدف تمرکز بر رقبای پیشروی جهانی نظیر چین و روسیه بازاستقرار شوند.

ناوهای هواپیمابر طی سالیان اخیر به عنوان نماد بازدارندگی آمریکا، در منطقه خاورمیانه حضور داشتند.

اوایل سال جاری میلادی، ‌ناو «یواس‌اس نیمیتز» منطقه را ترک کرد و در حال حاضر ناو «یواس‌اس ایزنهاور» در حال حرکت به آنجاست اگر چه انتظار نمی‌رود که این ناو برای مدت طولانی در منطقه باقی بماند.

در بحبوحه عقب‌نشینی واشنگتن از منطقه،‌ مقام‌های آمریکایی گفتند که تیمی از پنتاگون در حال بررسی این موضوع است که عربستان سعودی که تحت حملات موشکی و پهپادی قرار دارد به چه تجهیزات و آموزش‌هایی نیاز دارد. بر اساس این ایده، واشنگتن قصد دارد بار دفاع از عربستان سعودی را از دوش خود به ریاض منتقل کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول