اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

با حمایت دولت، واگن ملی به تولید انبوه می‌رسد

شهردار تهران با بیان اینکه تلاش شد تهدید کرونا به یک فرصت تبدیل شود، گفت: طراحی واگن ملی با وابستگی کمتر از ۱۵ درصد به خارج از کشور را در چنین شرایطی تجربه کردیم که امیدواریم با حمایت دولت به تولید انبوه برسد.

با حمایت دولت، واگن ملی به تولید انبوه می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، پیروز حناچی شهردار تهران عصر امروز در مراسم جشن ملی پرچم در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد اظهار کرد: سال گذشته نه تنها برای ایران بلکه کل جهان سالی بسیار سخت بود که در بحران سنگینی به نام کرونا فرو رفته بود.

وی گفت: دانشمندان می‌گویند کل وزن ویروس‌هایی که جهان را آلوده کرده به اندازه یک قاشق نمی‌شود ولی همین پدیده عجیب و شگرف در زندگی و جامعه بشری تأثیر به سزایی داشته است.

شهردار تهران با بیان اینکه کشور ما هم با این ویروس منحوس درگیر و مواجه بوده است، ادامه داد: کادر درمان به شکل گسترده و وسیع با این بیماری درگیر بوده است و ما امروز به یاد و سپاس از عزیزان و تلاش‌گران خط اول مبارزه با کووید ۱۹ همچنین گرامیداشت سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی در این جا دور هم جمع شده‌ایم.

حناچی با اشاره به نقش مؤثر کادر درمان در هشت سال دفاع افزود: تجربه ارزشمند آن سال‌ها خیلی خوب به کمک تیم بهداشت و درمان کشور آمد و توانست زودتر از دنیا این بحران را مدیریت کند.

وی با تأکید بر اینکه کشور ما با دو ویروس کرونا و تحریم در حال جنگ بود، خاطرنشان کرد: ما از این جهت شرایط سخت‌تری را پشت سر گذاشتیم و در حالی که جوامع انسانی در فکر کمک به جوامع انسانی بودند دشمنان ما فشار حداکثری را شعار خود قرار دادند.

شهردار تهران شرایط فعلی را سخت‌تر از دوران دفاع مقدس برای کادر درمان برشمرد و اضافه کرد: در دفاع مقدس دشمنان معلوم و اگر صدمه‌ای می‌رسید متوجه خود کادر بود ولی در زمان مبارزه با کرونا با دشمن و تهدید مجهولی مواجه بودیم و کادر درمان نگران خانواده و بستگان خود نیز بود.

حناچی با بیان اینکه در شهرداری تهران سعی شد این تهدید به یک فرصت تبدیل شود، عنوان کرد: در کل دنیا بعد از کادر درمان، نظام مدیریت شهری بیشترین درگیری با این ویروس را داشت و به فرموده سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در هر بحرانی بیش از تهدیدات فرصت‌هایی نهفته است که نگاه ما هم همین بود و تلاش کردیم فضا و فرصتی برای شهر بیافرینیم.

وی به استفاده کمتر مردم از اسکناس اشاره کرد و گفت: سال‌ها بانک مرکزی تلاش کرد تا استفاده از اسکناس را به حداقل برساند که با اقبال زیادی مواجه نبود و این شرایط سبب شده کمتر کسی از اسکناس استفاده کند.  

شهردار تهران به رکورد ثبت نام سه میلیون نفری در اپلکیشن «تهران من» اشاره کرد و یادآور شد: ۲۵۰ هزار نفر آن‌ها روزانه به طور دائمی از این سرویس و خدمات استفاده می‌کنند.

حناچی با بیان اینکه حوزه قلمرو عمومی را به بهانه کرونا سعی کردیم افزایش دهیم، ابراز کرد: با توجه به نیاز به فضاهای باز و تفرجگاهی بیشتر توسعه فضای سبز، فضاهای عمومی، مسیرهای پیاده و دوچرخه در دستور کار قرار گرفت.

وی به طراحی واگن ملی اشاره و تأکید کرد: در این امر وابستگی کمتر از ۱۵ درصد به خارج از کشور تجربه کردیم که امیدواریم با حمایت دولت به تولید انبوه برسد.

به گزارش فارس، همزمان با ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ویژه برنامه جشن ملی همراه با تقدیر از مدافعان سلامت با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، نمایندگان خارجی و رؤسای هیأت‌های دیپلماتیک مقیم ایران و سایر مسؤولان برگزار شد.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول