اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اهمال در مقابله با کرونا در نوروز امسال/ کرونا در فارس رها شده است

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: در غیبت برنامه‌ریزی مناسب و سختگیری‌های لازم، کرونا در فارس رها شده و آمار مبتلایان درحال افزایش است.

اهمال در مقابله با کرونا در نوروز امسال/ کرونا در فارس رها شده است

ابراهیم عزیزی در گفت وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: باوجود تلاش ها و زحمات کادر درمان استان که باید مورد تقدیر قرار گیرد اما متاسفانه به دلیل رهاشدگی کرونا، در شرایط خطرناکی هستیم.

وی با اشاره به بالا رفتن آمار کرونا در سطح استان فارس گفت: بیمارستان های استان در شرایط مناسبی نیستند و ظرفیت آن به دلیل بالارفتن آمار در حال تکمیل است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فارس استانی است که همه ساله در ایام تعطیلات نوروز با حجم عظیمی از مسافران و گردشگران نوروزی مواجه می‌شود، افزود: سال گذشته تجربه نوروز کرونایی را داشتیم و می دانستیم در این ایام حجم عظیمی از مسافران و گردشگران به استان فارس و شهر شیراز سرازیر خواهند شد که مشکلات بسیاری را در این شرایط سبب خواهد شد اما نوروز امسال توجهی به این موضوع مهم نشد.

وی با اشاره به اینکه کنترل درستی در شیراز و استان فارس صورت نگرفت که نتیجه آن، آمار و ارقامی است که درحال بالارفتن می باشد، عنوان کرد: لازم بود از پیش از تعطیلات نوروز، با برنامه ریزی بهتر، تدابیر سختگیرانه و شدیدتری برای کنترل ویروس کرونا در سطح استان لحاظ می شد.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فارس همجوار استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان می باشد که این استان ها از مدت ها قبل در شرایط بسیار ناپایدار کرونایی و قرمز هستند، اذعان داشت: مدیران و مسئولین باید تدابیر فوری و لازم را اتخاذ کنند تا هرچه زودتر جلوی این رشد فزاینده بیماری و بالا رفتن آمارها گرفته تا نگرانی های مردم نیز کمتر شود.

عزیزی با اشاره به عدم رعایت نکات بهداشتی و پروتکل ها توسط برخی از مسافرین، تصریح کرد: باید مبادی ورودی و خروجی شهرها و استان کنترل می شد و سختگیری های بیشتری لحاظ می گردید تا اینگونه شاهد بالا رفتن آمارهای ابتلا، بستری و فوت نمی شدیم.

او در پایان با بیان اینکه نباید فرصت را از دست داد، عنوان کرد: مسئولین باید تدابیر و راهکارهایی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در استان را عملیاتی نمایند تا آمارها مجدد کاهش یابد.

انتهای پیام/ن/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول