اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پکن: واشنگتن به جای دخالت در تایوان، به وضعیت ناگوار حقوق بشر در آمریکا بنگرد

سخنگوی دفتر «امور تایوان» دولت چین در رد اتهام‌زنی واشنگتن به پکن در رابطه با تایوان، از واشنگتن خواست به جای دخالت در تایوان، به وضعیت ناگوار حقوق بشر در آمریکا بنگرد.

پکن: واشنگتن به جای دخالت در تایوان، به وضعیت ناگوار حقوق بشر در آمریکا بنگرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ما شیائو اوگانگ» سخنگوی دفتر «امور تایوان» دولت چین به گزارش سالیانه آمریکا در رابطه با وضعیت حقوق بشر و اتهام‌زنی‌های واشنگتن به پکن پاسخ داد.

به گزارش «شینهوا»، این مقام ارشد پکن با رد اتهام‌زنی‌های گزارش اخیر آمریکایی‌ها درباره نقض حقوق بشر توسط چین، از واشنگتن خواست که به جای دخالت در امور خارجی، به وضعیت ناگوار حقوق بشر در داخل آمریکا بنگرد.

در بخشی از گزارش سالیانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر ادعا شده که دولت مرکزی چین از طریق «فشار بر منافع تجار تایوانی»، برای تاثیرگذاری و نفوذ بر رسانه‌های تایوانی تلاش کرده است.

سخنگوی دفتر «امور تایوان» دولت چین اعلام کرد، سخنگوی وزارت خارجه چین پیش از این گزارش مذکور را رد کرده بود.

به گفته «ما شیائو اوگانگ»، این اتهام‌زنی ناشی از بدخواهی آمریکایی‌ها برای چین، هیچ اساسی در واقعیت ندارد.

این مقام چین از مواضع حزب حاکم «پیشروی دموکرات» تایوان که اکنون قدرت را در دست دارد و دارای تمایلات ضد چینی و جدایی‌طلبانه است، به شدت انتقاد کرد؛ حزبی که ریاست آن بر عهده «تسای اینگ-وی» رئیس‌جمهور تایوان است.

سخنگوی دفتر «امور تایوان» دولت چین اعلام کرد، حزب «پیشروی دموکرات» تایوان مدت طولانی است که در حال دستکاری و ایجاد اخلال در کار رسانه‌های خارجی، سرکوب مخالفان، اظهار عقاید و فریب دادن مردم با دروغ‌های ساختگی است.

به گفته او، آمریکا چشمان خود را به روی «اقدامات شرم‌آور حزب پیشروی دموکرات تایوان بسته است؛ اقداماتی که با محکومیت شدید همه طیف‌ها در تایوان مواجه شده است».

ما شیائو اوگانگ با تاکید بر اینکه طرف آمریکایی (در گزارشی اخیر خود) واقعیات را تحریف کرده و علیه چین افترا زده است افزود، این گزارش نشاندهنده تاکتیک‌های ناشیانه و تلاش‌های شرورانه و همچنین بیانگر بازی سیاسی کثیف پشت پرده (واشنگتن) در موضوع تایوان است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا از قبیل فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

با این حال آمریکا با اقدامات تحریک‌آمیزی از قبیل اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

چندی قبل، ارتش چین با هشدار درباره تحرکات آمریکا در قبال تایوان اعلام کرد، هدف از اقدامات خارجی در «تنگه تایوان»، حمایت از جدایی‌طلبان بوده و استقلال تایوان «به معنای جنگ است» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول