اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزرای امور خارجه تاجیکستان و قرقیزستان در «مسکو»

وزرای امور خارجه تاجیکستان و قرقیزستان در حاشیه نشست شورای وزرای خارجه کشورهای همسود در «مسکو» با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار وزرای امور خارجه تاجیکستان و قرقیزستان در «مسکو»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان و «روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان در حاشیه نشست شورای سران نهادهای دیپلماتیک همسود در مسکو ملاقات کردند.

در جریان این دیدار وضعیت فعلی و دورنمای تعامل دو کشور در زمینه‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه بررسی و در مورد همکاری در زمینه‌های حمل و نقل و استفاده از منابع آبی رودخانه‌های فرامرزی تبادل نظر کردند.

موضوع تعیین و علامت گذاری مرزهای دولتی دو کشور مورد توجه ویژه دو طرف قرار گرفت.

سران نهادهای دیپلماتیک تاجیک و قرقیز بر لزوم استفاده موثر و کامل از پتانسیل کمیسیون بین دولتی در زمینه تعیین و علامت گذاری مرزهای دولتی دو کشور، تاکید کردند.

در این راستا، طرف تاجیکی به لزوم ادامه روند مذاکره بر اساس اسنادی که مراحل قانونی را تعیین کرده‌اند و همچنین پایبندی طرفین به قوانین هماهنگ شده برای پوشش نتایج جلسات مطابق با مقررات مربوط به سازماندهی و ترتیب مذاکره در مورد تعیین مرز بین دو کشور اشاره کرد.

با توجه به عدم وجود سند تنظیم کننده مسائل مربوط به دو تابعیتی بین دو کشور، وزیر امور خارجه تاجیکستان موضوع ضرورت تنظیم روند اعطای تابعیت، در درجه اول به ساکنان مناطق مرزی را مطرح کرد.

وزرای امور خارجه تاجیکستان و قرقیزستان در پایان این ملاقات به اهمیت حفظ و تقویت روابط دوست چند صد ساله، حسن همجواری و برادری بین دو کشور را اشاره کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول