اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پاشینیان 18 فروردین برای گفت‌وگو با پوتین به مسکو می‌رود

به گفته سخنگوی دفتر نخست‌وزیری ارمنستان، «نیکول پاشینیان» روز چهارشنبه 18 فروردین برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به مسکو سفر خواهد کرد.

پاشینیان 18 فروردین برای گفت‌وگو با پوتین به مسکو می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مانه گورگیان» سخنگوی نخست‌وزیر ارمنستان امروز (جمعه) به خبرگزاری روسی «تاس» گفت «نیکول پاشینیان» روز هفتم آوریل (۱۸ فروردین) برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، به مسکو سفر خواهد کرد.

گورگیان اعلام کرد: به دلیل دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که برای هفتم آوریل برنامه‌ریزی شده، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر از روز دوم آوریل در قرنطینه به کار خود ادامه خواهد داد.

او همچنین گفت که پاشینیان طبق برنامه به کارهای خود ادامه خواهد داد اما از شرکت در جلسات شخصی و رویدادهای دسته‌جمعی خودداری خواهد کرد.

جمعه گذشته رئیس‌جمهور روسیه به صورت تلفنی با نخست‌وزیر ارمنستان درباره آخرین تحولات قره‌باغ گفت‌وگو کرد.

پوتین و پاشینیان همچنین درباره انجام تماس‌های تلفنی بیشتر میان دو طرف در آینده توافق کردند.

دو روز بعد از این تماس تلفنی، نخست‌وزیر ارمنستان که ماه‌هاست با اعتراضاتی که خواستار برکناری وی هستند روبروست، اعلام کرد در آوریل (ماه میلادی جاری) استعفا می‌کند.

پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی» روز یکشنبه اعلام کرد پاشینیان قصد دارد در آستانه انتخابات پارلمانی و درپی فشارهای ناشی از شکست ارمنستان در جنگ با جمهوری آذربایجان از مقام خود کناره‌گیری کند.

پاشینیان اواخر اسفند ماه سال گذشته در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرده بود که انتخابات زودهنگام پارلمانی ارمنستان ۲۰ ژوئن (۳۱ خردادماه) برگزار می شود.

پاشینیان تحت فشار مخالفان خود در تاریخ ۱۱ اسفندماه در جمع هوادارانش تأکید کرده بود که برای پایان دادن به بحران سیاسی ارمنستان، حاضر است انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار کند.

ارمنستان در جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به مرزهای بین‌المللی عقب‌نشینی کند. مخالفان پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیروهای ارمنی در جنگ متهم کردند. بعد از شکست ارمنستان در این  جنگ که با توافق سه‌جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش‌بس منجر شد، علیه پاشینیان اعتراضات آغاز شد.

 بحران سیاسی در ارمنستان زمانی اوج گرفت که «اونیک گاسپاریان» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان و فرماندهان ارشد این کشور روز ۲۵ فوریه (هفتم اسفندماه) با صدور بیانیه‌ای خواستار استعفای نیکول پاشینیان شدند.

نخست‌وزیر ارمنستان بیانیه ارتش درباره استعفایش را تلاش برای یک کودتای نظامی توصیف کرد و دو مرتبه با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار برکناری گاسپاریان شد و همچنین با متهم کردن ارتش به تلاش برای کودتای نظامی، از حامیان خود درخواست کرد که در خیابان‌های این کشور تجمع کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول