اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مبارزه با گران‌فروشی باید قاطعانه باشد/ظرفیت‌های شهرک صنعتی دهگلان مغفول مانده است

امام جمعه دهگلان گفت: مبارزه با گران‌فروشی و کم‌فروشی باید قاطعانه و حالت بازدارندگی داشته باشد.

مبارزه با گران‌فروشی باید قاطعانه باشد/ظرفیت‌های شهرک صنعتی دهگلان مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا عبدالسلام محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع دهگلان، با تاکید بر ضرورت نظارت هرچه بیشتر بر بازار، اظهار کرد: موضوع اقتصاد و وضع معیشت مردم چنان مهم وحائز اهمیت است که پس از دوری از شرک و کفر و انحراف عقیدتی، مبارزه با فساد اقتصادی از مهم‌ترین مولفه‌های حکومت و دولت و جامعه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: کم‌فروشی، گران‌فروشی، احتکار و ایجاد خلل در امور اقتصادی و مدیریت ناصحیح و ضعف مدیریت در مبارزه با این آسیب‌ها از مصادیق فساد مدیریتی است.

امام جمعه دهگلان با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های انبیای الهی علیهم الصلاه والسلام توصیه به عدالت، نظارت بر مسائل اقتصادی و مخصوصا در بیع و معامله بوده است، گفت: این مهم تامین کننده سلامت و عزتمندی جامعه بوده، ایمان و رعایت تقوای الهی اقتصاد و معیشت سالم تامین کننده سعادت دنیا و آخرت جامعه است.

ماموستا محمدی با تاکید بر اینکه مبارزه با گران‌فروشی و کم فروشی باید قاطعانه و حالت بازدارندگی داشته باشد، عنوان کرد:اکتفا به جریمه نقدی مشکل گشا نیست متاسفانه در برخورد با این مفاسد قاطعیتی احساس نمی‌شود.

وی اظهار کرد: معیشت مردم مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری و مدیران دلسوز نظام است و نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال رونق تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زادیی ها  از سوی رهبری اهمیت دغدغه معیشت عمومی مردم را بیان می کند.

ظرفیت‌های شهرک صنعتی دهگلان مغفول مانده است

امام جمعه دهگلان افزود: شهرک صنعتی شهرستان دهگلان بعنوان یکی از بهترین و مهم‌ترین ظرفیت‌های شهرستان متاسفانه مغفول مانده که می‌طلبد مسولین استانی و شهرستانی با حمایت و پشتیبانی و رفع موانع دست و پاگیر در بهبود وضعیت این شهرک‌های صنعتی قدم برداشته و موجب ایجاد اشتغال جوانان این منطقه شوند.

ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته به اهمیت امنیت پرداخت و گفت:  خداوند متعال در قرآن کریم در کنار اصلاح امور معیشتی جامعه به موضوع امنیت و اهمیت آن اشاره فرموده است.

وی تصریح کرد: امنیت به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های هر دولت و حکومت است و در هر کشوری به عنوان خط قرمز قلمداد می‌شود.

امام جمعه دهگلان گفت: امروزه با مجاهدت‌های خالصانه سربازان گمنام شاهد امنیتی پایدار و عزتمند در کشور هستیم.

ماموستا محمدی از تعهد، تدین، قانون‌گرایی و شرع محوری به عنوان ویژگی‌های نیروهای امنیتی در کشور نام برد و گفت: شناسایی لایه‌های پنهان گروه‌ها و توطئه‌گران، مقابله با باندهای بین‌المللی قاچاق مواد مخدر،  مقابله با نفوذ دشمن به مراکز علمی و هسته‌ای و زیر ساخت‌ها، مقابله با تروریست‌های وابسته به سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی کشورهای معاند،  مقابله با فرقه‌ها و جریانات انحرافی و اقدامات دشمن برای ایجاد تفرقه مذهبی و قومی و شناسایی و مقابله با باندهای اخلالگر اقتصادی وارزی و تلاش برای بالا بردن امنیت اقتصادی در راستای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، مقابله با اقدامات دشمن در فضای رسانه‌ای و مجازی، توجه به شعار جذب حداکثری و دفع حداقلی و دوری از جریانات سیاسی، حزبی و جنجال‌های رسانه‌ای از رسالت‌های مهم نیروهای امنیتی است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول