اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سند همکاری ایران با چین استکبار را گیج کرده است

امام‌جمعه نطنز با بیان اینکه سند همکاری ایران و چین، استکبار را گیج کرده است، گفت: شبهاتی مطرح شده است که چرا متن سند آشکار نمی‌شود، آیا دشمنانی که مدام علیه کشور ایران تحریم اعمال می‌کنند باید متن سند را مشاهده کنند؟

سند همکاری ایران با چین استکبار را گیج کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز این هفته شهر نطنز با اشاره به سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین اظهار داشت: دولت‌های غربی بسیار گیج  شدند و عده‌ای نیز در داخل و خارج کشور مانند سلطنت‌طلب‌ها و غرب‌زدگان به این سند اعتراض  کردند، در حالی که قراردادی بسته نشده است و این تنها یک سند همکاری است.

امام‌ جمعه نطنز افزود: شبهاتی مطرح شده است که چرا متن سند آشکار نمی‌شود، آیا دشمنانی که مدام علیه کشور ایران تحریم اعمال می‌کنند باید متن سند را مشاهده کنند؟ طبق قانون اساسی عهدنامه و قراردادهای بین‌المللی باید مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گیرد لذا ما با چین قرارداد نبستیم که برخی در داخل و خارج اعتراض دارند که چرا در مجلس برای تصویب مطرح نمی‌کند،  این سند، نقشه راهی برای دو  کشور ایران و چین است.

وی ادامه داد: کشور چین نخستین بار نیست که با  کشورها قرارداد می‌بندد، با عربستان قرارداد ۶۵ میلیارد دلاری، با ترکیه و جامعه تجاری و اروپایی و ۱۴ کشور آسیایی قرارداد بست اما چرا اعتراضی نشد؟ با  ایران که سند همکاری بست اعتراض دارند که وابسته به شرق و  استعمارپذیر شدیم؟ در حقیقت، این امر مهم راهی که انتخاب کردیم باعث شکست آمریکا می‌شود، خنده‌آور است که رضا پهلوی و عده‌ای مزدور غرب فریاد می‌زنند که استقلال کشور در حال از بین رفتن است در صورتی که این سند موجب شکست آمریکا و اروپا و مزدوران آن‌ها است.

یعقوبی خطاب به کاندیداهای شورای شهر گفت: با مشکلات اقتصادی در کشور مواجه  هستیم، افرادی در عرصه شوراها ورود پیدا ‌کنند که دانش مقابله با مشکلات اقتصادی را داشته باشند، کاندیداها شفافسازی کنند با چه هدفی و دارای چه برنامه‌هایی هستند، اعضای شورا باید مستقل باشند و با استقلال فکری خود تصمیم بگیرند که در غیر این صورت خیانت‌کار هستند.

انتهای پیام/63071/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول