اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

معاون دادستان کل کشور: به فکر صادرات خودروی تارا باشید/ برای حمایت از تولید آمادگی کامل داریم

معاون قضایی دادستان کل کشور در نخستین بازدید خود در سال ۱۴۰۰ از صنایع خودروسازی کشور، ضمن تجلیل از طرح‌های توسعه‌ای گروه صنعتی ایران خودرو و داخلی‌سازی قطعات با فناوری بالا، تولید خودروی ملی در صنعت را مانند تولید موشک در امنیت کشور دانست و اظهار کرد: ایران‌خودرو فعالیت‌های در خور توجهی در راستای جهش تولید انجام داده است.

معاون دادستان کل کشور: به فکر صادرات خودروی

اخبار شرکتها؛ ایکوپرس- سعید عمرانی، ضمن تمجید از خلاقیت مهندسان ایرانی در طراحی خودروی جوان‌پسند تارا، این محصول را با کیفیت و دارای قابلیت صادرات به بازارهای منطقه دانست و گفت: باید برای صادرات این محصول برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان این‌که وظیفه دستگاه قضایی تسهیل اجرای شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها است، گفت: قوانین مزاحمی که از مشکلات تولید و صنعت خودروی کشور هستند باید شناسایی شده و نسبت به رفع آن اقدام کرد.

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: با استفاده از قوانین، مقررات و ظرفیت‌های موجود در قوه قضاییه، برای حمایت از تولید آمادگی کامل داریم.

عمرانی از صنعت خودرو و قطعه‌سازی به عنوان صنایع مهم در خط مقدم جنگ اقتصادی نام برد و گفت:  قطعه‌سازی از راهبردی‌ترین مراحل تولید در روند خودکفایی و جهش تولید است.

وی یادآور شد: در بازدید از ایران خودرو نمونه بارزی از جهش تولید و عرضه محصولات جدید برای جلب رضایت مشتریان را مشاهده کردم؛ در این شرکت استعداد و ظرفیت‌های بالایی وجود دارد و می‌تواند نقطه قوت و نوید بخشی برای سایر صنایع در مسیر خودکفایی کامل در تولید خودرو در آینده نزدیک باشد.

در ادامه این دیدار، فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، به تشریح آخرین دستاوردهای این گروه صنعتی در جهش تولید و اجرای منویات مقام معظم رهبری در موضوع تولید خودروهای کم‌مصرف پرداخت.

وی در زمینه اقدامات ایران خودرو در تولید و عرضه محصولات با کیفیت و استاندارد با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین اظهار کرد: صنعت خودروی کشور برای توسعه نیازمند هم‌افزایی دانش فنی عملیاتی است و اگر چه سرمایه انسانی توانمند و متعهد ایران خودرو توفیقات ارزشمندی را در عرصه خودکفایی و تولید محصول داشته‌ اما تداوم و توسعه این امر با هدف دستیابی به اهداف بلندی که مورد نظر حاکمیت است، نیازمند مشارکت و توسعه سایر مراکز علمی و فنی در این بخش است.

مقیمی ضمن قدردانی از حمایت‌ها و نگاه ویژه قوه قضاییه به تولید و گروه صنعتی ایران خودرو، گفت:  تمام ساز و کارها و تمهیدات لازم برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ فراهم شده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ایران خودرو در سال جدید را افزایش ۲۵ درصدی تولید نسبت به سال گذشته، توسعه محصول، افزایش سهم برند ایران خودرو در سبد محصولات عنوان و خاطرنشان کرد: افزایش تولید خودروهای تجاری و تولید محصول کشنده جدید، اتوبوس آمبولانسی و اتوبوس برقی در سال جدید در دستور کار قرار دارد.

در ادامه این نشست، معاون قضایی دادستان کل کشور از روند تکمیل کاری خودروهای دارای کسری قطعه و محصولات جدید ایران خودرو بازدید کرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول