اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اینترفکس: روسیه آماده میانجی‌گری میان تهران و واشنگتن در نشست وین است

یک منبع در وزارت خارجه روسیه خبر داد که مسکو آماده میانجی‌گری میان تهران و واشنگتن در نشست آتی کمیسیون مشترک برجام در وین است.

اینترفکس: روسیه آماده میانجی‌گری میان تهران و واشنگتن در نشست وین است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری اینترفکس روسیه خبر داد که یک منبع در وزارت خارجه روسیه خبر داد که مسکو آماده میانجی‌گری میان تهران و واشنگتن در نشست آتی کمیسیون مشترک برجام در وین است.

وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه خود بعد از نشست برجام که با مشارکت «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه این کشور برگزار شد، اعلام کرد: «طرف روسی با قاطعیت در این مسیر پیش می‌رود که جایگزینی برای برجام وجود ندارد و مصرانه از همه طرف‌ها می‌خواهد هر تلاشی را برای بازگرداندن توافق هسته‌ای به چارچوب اولیه در سریع‌ترین زمان ممکن به کار ببندند». 

مسکو در ادامه بیان کرد: «آنطور که به وزارت خارجه روسیه خبر داده شد، در این نشست روش‌های خاص برای اجرای عملی تفاهمات اساسی درباره اجرای کامل و پایدار برجام که در بیانیه مشترک در سطح وزرای خارجه در ۲۱ دسامبر منعکس شده بود، مورد بحث قرار گرفت». 

نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) امروز (جمعه) ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ برابر با ۲ آوریل ۲۰۲۱ به صورت مجازی و به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی از طرف «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار شد.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، ریاست هیأت ایرانی در این نشست را عهده دار بود. 

معاون وزیر‌ امور‌ خارجه کشورمان در این نشست، ضمن تشریح مواضع اصولی کشورمان، لغو تحریم های آمریکا را اولین گام جهت احیای برجام خواند و اظهار داشت ایران به محض لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی آن‌ها، گام‌های جبرانی هسته‌ای را متوقف خواهد کرد. 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول