اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خیرین زنجانی 59 میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به فعالیت 131 مرکز نیکوکاری در زنجان گفت: خیرین زنجانی 59 میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

خیرین زنجانی 59 میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی، تامین مسکن و خدمات فرهنگی سه ضلع مثلت توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در سال گذشته با اعتباری قریب به ۱۰۳ میلیارد تومان برای قریب به ۴ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد اشتغال و فرصت‌های شغلی  ایجاد شده است.

صفری با اشاره به اینکه ۳هزار و ۵۷۰ دانش‌آموز و قریب به ۳۰۰ دانشجو تحت حمایت این نهاد قرار دارند، افزود: در سال گذشته  با توجه به غیر حضوری شدن کلاس‌های درس و برای پیشگیری از عقب ماندگی، ترک تحصیل دانش‌آموزان و توسعه عدالت آموزشی با کمک خیران  بیش از یک هزار و ۳۰۰ فقره تبلت و گوشی هوشمند تهیه و در اختیار دانش‌آموزان فاقد وسایل کمک  آموزشی قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به کارکردهای خوب مراکز نیکوکاری در حوزه رسیدگی به خانواده‌های تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند و در راستای حل مشکلات مددجویان گفت: مراکز نیکوکاری به‌ عنوان تشکل‌های مردمی زیر نظر این نهاد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی نقش‌آفرینی مؤثری در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان داشته و فعالیت و خدمات آنها در بخش‌های مختلف به‌ ویژه کارآفرینی و اشتغال، آموزشی و فرهنگی، مددکاری اسلامی، احسان و نیکوکاری و هم‌افزایی در اقدامات نیکوکارانه سبب گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان و موجب همدلی و احیای مسؤولیت‌های اجتماعی در جامعه شده است.

صفری با اشاره به اینکه راهبرد کمیته امداد ایجاد درآمد باثبات و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت بوده و با ایجاد و راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در تحقق اهداف این نهاد در این بخش تسهیل می‌شود، ادامه داد: ۱۳۱ مرکز نیکوکاری در استان زنجان تحت نظارت کمیته امداد امام خمینی در قالب مراکز نیکوکاری محله محور، مسجدمحور و مراکز نیکوکاری تخصصی برای نیازمندان و جامعه هدف این نهاد خدمات ارائه می‌دهند که در سال گذشته بیش از ۵۹ میلیارد تومان کمک‌های مردمی از طریق این مراکز به نیازمندان ارائه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان  به شعار سال مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته که به سال جهش تولید مزین شده بود، عملکرد برنامه‌های کمیته امداد استان زنجان در بخش‌های مختلف به حول و قوه الهی محقق شد و در سال جدید نیز برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» با رویکرد توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌های مورد حمایت با سرعت، جدیت، حرکت جهادی و تفکر بسیجی تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول