اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلینکن و همتای اسرائیلی درباره «چالش‌های امنیتی منطقه» رایزنی کردند

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «گابی اشکنازی» همتای صهیونیست او درباره مسائلی از قبیل «چالش‌های امنیتی منطقه» و عادی‌سازی روابط تل‌آویو با کشورهای عربی صحبت کردند.

بلینکن و همتای اسرائیلی درباره «چالش‌های امنیتی منطقه» رایزنی کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساعتی بعد از رسانه‌ای شدن اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در لغو تحریم‌های اعمال‌شده در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» علیه مقام‌های « دیوان کیفری بین‌المللی»، وزیر خارجه آمریکا با همتای صهیونیست خود گفت‌و‌گو کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور شامگاه روز جمعه (به وقت واشنگتن) با گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت‌‎و‌گو کرد.

بلینکن و اشکنازی درباره مسائل مختلف دوجانبه و منطقه‌ای صحبت کردند و وزیر خارجه دولت بایدن، بر «تعهد ناگسستنی» واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، وزرای خارجه واشنگتن و تل‌آویو «درباره چالش‌های امنیتی منطقه، کمک انسان دوستانه به مردم فلسطین و عادی سازی روابط با کشورهای عربی و دارای اکثریت مسلمان صحبت کردند».

در این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه (بلینکن) بر این باور دولت (بایدن) تاکید کرد که اسرائیلی‌ها و فلسطینیان باید به یک اندازه از آزادی، امنیت، رفاه و دموکراسی بهره‌مند شوند».

وزارت خارجه آمریکا همچنین خبر داد که بلینکن در رایزنی با اشکنازی بر «تعهد مستحکم ایالات متحده در قبال اسرائیل و امنیتش تاکید کرد و (وزیر خارجه دولت بایدن) مشتاق تقویت همه ابعاد شراکت ایالات متحده-اسرائیل است».

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی ساعتی بعد از آن انجام شد که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه جمعه اعلام کرد تحریم‌های اعمال‌شده در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» علیه مقام‌های « دیوان کیفری بین‌المللی» را لغو کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره این موضوع اعلام کرده بود که جو بایدن فرمان اجرایی شماره ۱۳۹۲۸ را که برای مسدود کردن دارایی‌های گروهی از اشخاص مرتبط با  دیوان کیفری بین‌المللی صادر شده بود را لغو کرده است.

اقدام دولت ترامپ علیه دیوان کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه در حالی صورت گرفته بود که این دادگاه پس از کش و قوس‌های بسیار، ماه گذشته اعلام کرد  تحقیق رسمی درباره وقوع جرائم جنگی در اراضی فلسطین اشغالی را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول