اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رام الله: طرح‌های استعمارگرایانه اسرائیل در حال اجراست

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که صهیونیست‌ها همچنان در حال اجرای طرح‌های استعمارگرایانه در زمینه شهرک‌سازی هستند و در حال حاضر، این مسئله در غرب «بیت لحم» انجام می‌شود.

رام الله: طرح‌های استعمارگرایانه اسرائیل در حال اجراست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه جمعه (روز گذشته) با انتشار بیانیه‌ای، تخریب منازل مردم این کشور توسط نظامیان صهیونیست را محکوم کرد.

این وزارتخانه با اشاره به این تخریبها که در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه در قدس و اطراف آن و مناطق «ج» صورت گرفته است، از جامعه بین‌الملل خواست که این جنایات را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری صفا در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان آمده است، گزارشهای بسیاری درباره این جنایات وجود دارد که آخرین مورد آن، گزارشی است که دفتر امور انساندوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است که صهیونیستها طی دو هفته گذشته، 26 ساختمان را در کرانه باختری، تخریب یا اشغال کرده‌اند و در پی این اقدام، 34 شهروند از جمله 15 کودک آواره شدند.

رام الله تصریح کرد، صهیونیستها همچنان در حال اجرای طرحهای استعمارگرایانه در زمینه شهرک‌سازی هستند و در حال حاضر، این مسئله در غرب «بیت لحم» انجام می‌شود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به افزایش آواره کردن مردم فلسطین در مناطق ج، تصریح کرد، صهیونیستها همچنان به صورت مداوم در حال تخریب منازل و مؤسسات فلسطینی هستند تا این منطقه را از وجود مردم فلسطین تخلیه کنند.

بر اساس این بیانیه، صهیونیستها در تلاش هستند که شهرک‌نشینان صهیونیست را جایگزین مردم فلسطین در منطقه ج کنند و تل‌آویو مسئول اصلی جنایت تخریب منازل است.

این وزارتخانه در پایان تأکید کرد، سازمان ملل، شورای امنیت، شورای حقوق بشر و دیوان کیفری بین‌المللی برای توقف این جنایات و بازخواست مرتکبان آن، مسئولیت قانونی و اخلاقی دارند.

کرانه باختری ۵۶۵۵ کیلومتر مربع مساحت دارد که برابر با ۲۱ درصد از مساحت تاریخی کل فلسطین است و مساحت منطقه موسوم به «ج یا c» برابر با ۳۴۵۰ کیلومتر مربع است که ۶۱ درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد و اکنون تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار دارد.

تقسیم کرانه باختری رود اردن به سه منطقه «الف، ب و ج» در پیمان اسلو، در سال ۱۹۹۳ انجام شد؛ منطقه الف از نظر اداری و امنیتی توسط تشکیلات خودگردان، منطقه ب از نظر اداری توسط تشکیلات خودگردان و از نظر امنیتی توسط رژیم صهیونیستی و منطقه ج از نظر امنیتی و اداری توسط رژیم صهیونیستی اداره می‌شود.

شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در منطقه ج متمرکز است به نحوی که تعداد شهرک‌ها در این منطقه به ۱۶۰ عدد می‌رسد که ۷۰۰ هزار شهرک‎نشین در آن زندگی می‌کنند. نکته قابل توجه آن است که شهرک‌ها در چهار محور اصلی در شرق کرانه باختری معروف به دره رود اردن  به عنوان خزانه آبی فلسطین، مرکز کرانه باختری، غرب کرانه باختری و در قدس متمرکز است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول