اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی وزرای امور خارجه قرقیزستان و روسیه؛ تقویت روابط محور گفت‌وگو

وزیر امور خارجه قرقیزستان در حاشیه اجلاس وزرای خارجه کشورهای همسود با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود دیدار کرد.

رایزنی وزرای امور خارجه قرقیزستان و روسیه؛ تقویت روابط محور گفت‌وگو

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در راستای سفر«روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان به مسکو و حضور در اجلاس وزرای خارجه کشورهای همسود با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

در این دیدار وزرای خارجه در مورد اجرای توافق‌نامه‌های به دست آمده در سفر رئیس جمهور قرقیزستان به روسیه و در مورد مهم‌ترین زمینه‌ها و چشم انداز همکاری دوجانبه در مورد تهیه واکسن روسی علیه کووید-19 به قرقیزستان، از سرگیری ارتباطات ریلی و افزایش پروازهای منظم تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه همچنین در مورد ایجاد دفتر نمایندگی وزارت کشور قرقیزستان در روسیه، تعامل بین بخش‌های موقعیت‌های اضطراری دو کشور و همچنین سایر موارد گفت‌وگو کردند.

 طرفین آمادگی خود را برای گسترش و تعمیق بیشتر روابط ابراز داشتند.

قزاق بایف در چارچوب همکاری شورای وزیران کشورهای مستقل مشترک المنافع و نشست دوجانبه با «آرا آیوازیان» وزیر امور خارجه ارمنستان داشت.

در این دیدار، وزرا در مورد چشم انداز توسعه روابط قرقیزستان و ارمنستان ، تنظیم گفت و گوها در سطوح عالی در چارچوب سازمان ملل، سازمان پیمان امنیت جمعی و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای همسود تبادل نظر کردند.  

علاوه بر این، طرفین مجدد بر تعهد متقابل خود برای ایجاد همکاری در طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه مشترک تأکید کردند.

خاطر نشان می‌شود که در حاشیه برگزاری شورای کشورهای همسود وزیر امور خارجه قرقیزستان با«جیحون عزیز اوغلو بایراموف» همتای آذربایجانی خود  نیز دیدار کرد.

در جریان مذاکرات، طرفین به طور کامل در مورد توسعه روابط دوجانبه روابط سیاسی و همچنین بازدیدهای متقابل در بالاترین سطح ، گفت‌وگو کردند. 

طرفین همچنین توافق کردند که بین معاونین وزرای خارجه رایزنی‌هایی انجام شود.  علاوه بر این بر همکاری متقابل در جهت اجرای پروژه‌های خاص در حوزه اقتصادی - اجتماعی تأکید کردند.

وزرای خارجه توجه ویژه‌ای به وضعیت فعلی «پارک دوستی قرقیزستان و آذربایجان» و مدرسه متوسطه «حیدر علیوف» در بیشکک کردند که برنامه ریزی شده است که ساخت و ساز آن با سفر رسمی «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان به جمهوری قرقیزستان به پایان برسد.

 خاطرنشان می‌شود که همچنین در مورد موضوعات مهم بین المللی و منطقه‌ای، به ویژه از طریق شورای ترک تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول