اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

صنایع انرژی‌بر در راستای تحقق حمایت از تولیدات ایران ساخت بومی ‌می‌شود

نخستین نشست کارگروه بومی‌سازی تجهیزات صنایع انرژی‌بر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

صنایع انرژی‌بر در راستای تحقق حمایت از تولیدات ایران ساخت بومی ‌می‌شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری نخستین نشست کارگروه بومی‌سازی تجهیزات صنایع انرژی‌بر، گام‌های اولیه برای تحقق جهش تولید و حمایت از تولید محصولات ایران‌ساخت را برداشت. هدفی که ایران را به سمت اجرایی شدن اقتصاد دانش بنیان سوق می‌دهد.

مهدی شریف‌زاده دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی در این نشست، با اشاره به ضرورت بومی‌سازی این تجهیزات در کشور گفت: برای اجرایی شدن این کار باید پیش از هر اقدامی، زنجیره این زیست‌بوم را شناسایی کنیم. یعنی ظرفیت‌ها و توان موجود در بخش دولتی، خصوصی و تشکل‌های موجود را به کار بگیریم.

وی افزود: این کار نقشی مهم و موثر در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دارد و کشور را یک گام به سمت خودکفایی و رونق دادن به بازار داخلی پیش می‌برد.

 

نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه انرژی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی همچنین با تاکید بر اینکه شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق این حوزه یکی از اولویت‌ها است، بیان کرد: اجرایی شدن این کار نیازمند استفاده از توان دانشی و تخصصی سرآمدان علمی، نخبگان، متخصصان و صنعتگران کشور است. این کار باید در هم‌افزایی با نهادهای دولتی اجرایی شود.

به گفته شریف‌زاده، نهادینه کردن ساختاری درست و اصولی برای اصلاح زنجیره مهندسی ساخت، گسترش فرهنگ نوآوری و ایجاد مدل تدوین قوانین این حوزه نیز یک ضرورت انکارناپذیر است.

در این نشست که با حضور جمعی از نخبگان و فعالان صنعتی از حوزه‌های مختلف صنایع حوزه انرژی برگزار شد، بر حمایت از توسعه محصولات با فناوری‌های بالا برای افزایش تاب‌آوری آن‌ها، شبکه‌سازی و آموزش مدیران صنعتی کشور تاکید شد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول