اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

رسانه کُره‌ای: نخست‌وزیر کره جنوبی به زودی به ایران سفر می‌کند

رسانه‌های کره جنوبی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش دادند که نخست‌وزیر کره جنوبی احتمالاً ۲۲ فروردین ماه برای دیدار با مقام‌های جمهوری اسلامی و رایزنی درباره وضعیت نفتکش کره جنوبی به تهران سفر خواهد کرد.

رسانه کُره‌ای: نخست‌وزیر کره جنوبی به زودی به ایران سفر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگز اری فارس، رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند، «چونگ سیه-کیون» نخست‌وزیر کره جنوبی به زودی پس از پایان فرایند انتخاب مجدد به عنوان نخست‌وزیر،  برای گفت‌وگو با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران درباره آزادسازی نفتکش‌ «هانکوک چیمی» و کاپیتان آن به ایران سفر می‌کند.

وبگاه «اس بی اس» کره جنوبی در گزارشی با اشاره به برنامه سفر نخست‌وزیر کره جنوبی به ایران نوشت که چونگ سیه-کیون به محض پایان فرایند انتخاب مجدد نخست‌وزیر، به ایران سفر خواهد کرد و این اولین سفر خارجی وی از زمان تصدی دوباره بر منصب نخست‌وزیری محسوب خواهد شد.

طبق این گزارش، یکی از مقام‌های عالی‌رتبه دولت کره جنوبی طی یک تماس تلفنی با وبگاه «اس بی اس» گفت که نخست‌وزیر چونگ در حال گذراندن آخرین مباحثات درباره طرح خود برای سفر به ایران پس از انتخاب مجدد به عنوان نخست‌وزیر کره جنوبی در هفتم ماه آوریل (۱۸ فروردین ماه) است.

بر اساس این گزارش، احتمالاً نخست‌وزیر کره جنوبی در تاریخ ۱۱ آوریل (۲۲ فرودین ماه) به ایران سفر خواهد کرد و به دنبال دیدار با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران است.

این رسانه کره‌ای در ادامه افزود، دیپلمات‌های کره جنوبی مدعی شده‌اند که طبق تحلیل‌ها، بحث‌ها در خصوص آزادسازی نفتکش هانکوک چیمی کره جنوبی وارد مرحله نهایی شده است و به همین منظور چونگ شخصا به دنبال سفر به ایران است.

برنامه سفر آتی نخست‌وزیر کره جنوبی به ایران در حالی منتشر شده است که روز گذشته (جمعه) یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی با اعلام پیشرفت‌ها خوب در مذاکرات با طرف ایرانی درباره نفتکش توقیف شده کره‌ای خبر داد که احتمالا به زودی این کشتی و کاپیتانش آزاد شوند.

خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی در گزارشی ادعا کرده که احتمالا طی هفته آینده ایران نفتکش «هانکوک چیمی» این کشور و کاپیتان آن را آزاد کند.

خبرگزاری یونهاپ در ادامه همچنین در خصوص علت آزادی احتمالی نفتکش کره جنوبی گزارش کرد که «هنوز معلوم نیست چرا ایران با آزادی نفتکش و کاپیتانش موافقت کرده است اما گمانه‌‎زنی‌ها درباره احتمال حصول پیشرفت در موضوع درخواست ایران از کره جنوبی برای رفع بلوکه هفت میلیارد دلار دارایی این کشور به واسطه تحریم‌های ایالات متحده شده است».

به نوشته این رسانه کره‌ای، «هنوز معلوم نیست چرا ایران با آزادی نفتکش و کاپیتانش موافقت کرده است اما گمانه‌‎زنی‌ها درباره احتمال حصول پیشرفت در موضوع درخواست ایران از کره جنوبی برای رفع بلوکه هفت میلیارد دلار دارایی این کشور به واسطه تحریم‌های ایالات متحده شده است». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول