اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تهیه بسته معیشتی نیازمندان حکم جایگزین احکام مرسوم دادگستری آذربایجان‌غربی شد

رئیس شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری ۲ ارومیه از مجازات جایگزین حبس در ارومیه خبر داد و گفت: به جای صدور احکام مرسوم دادگستری و مجازات حبس، متهمان به تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای زندانیان یا افراد نیازمند و تهیه بسته معیشتی برای افراد کرونایی محکوم می‌شوند.

تهیه بسته معیشتی نیازمندان حکم جایگزین احکام مرسوم دادگستری آذربایجان‌غربی شد

محسن مرادی اوجقاز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ حکم جایگزین به جای حکم جزای نقدی در استان صادر شده است و اظهار داشت: با توجه به مهارت، سواد و درآمد پایین ساکنان مناطق حاشیه نشین و لزوم توانمندسازی آنان و تسهیل دسترسی به خدمات اجتماعی، طرح احکام مجازات‌های جایگزین حبس در مناطق حاشیه نشین با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی در برخی محله‌های ارومیه اجرا شده است.

وی تصریح کرد: نقش آرای مجازات‌های اجتماعی جایگزین حبس در توانمند سازی، علاوه بر نقش سنتی تامین نیازها، حمایت و تسهیل در به فعل رساندن توان این اجتماعات است به نحوی که بتوان با حداقل تزریق منابع خارجی از آرای جایگزین‌های حبس از توان درونی این اجتماعات نهایت استفاده را برد.

رییس دادگاه کیفری ۲ شعبه ۱۱۹ مجتمع شهید بهشتی ارومیه با بیان اینکه بخشی از محکومان مجازات‌های جایگزین در محلات حاشیه‌نشین و در معرض آسیب با هدف توانمندسازی و سلامت این محلات به کار گرفته می‌شوند، عنوان کرد: با تداوم و تقویت این همکاری‌ها بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی از بین می‌رود.

مرادی اوجقاز یادآور شد: از دیگر مجازات‌های اجتماع محور می‌توان به سفیر سلامت شدن محکوم برای بهسازی محیط زندگی افراد داری معلولیت جسمی و حرکتی، تهیه و نصب تابلوی زیست محیطی جهت ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، پاکسازی زباله‌های مناطق حاشیه دریاچه ارومیه، مطالعه کتاب، حبس در محدوده تحت نظارت الکترونیکی، ارائه خدمات پزشکی، اخذ کارت همیاری محیط زیست و همکاری در برنامه‌های زیست محیطی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: برای اشخاصی که اتهام آنها تهدید علیه بهداشت عمومی بوده و یا سایر جرایمی که با توجه به رضایت مرتکب، امکان خدمات‌رسانی به جامعه وجود دارد، به جای مجازات‌های مقرر شده در قانون ، احکام  جایگزین زندان صادر می‌شود.

این مقام مسوول اضافه کرد: این متهمین به عنوان سفیر سلامت، برای توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک در مناطق مهم شهر و یا به مددجویان زندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، تامین هزینه جمع آوری زباله‌های افرادکرونایی، همکاری با گروه‌های خدمات‌رسانی به افراد کرونایی و شرکت در طرح‌های مبارزه با بیماری کرونا برای آموزش همگانی و تهیه بسته معیشتی برای افراد کرونایی ملزم می‌شوند.

رییس دادگاه کیفری ۲ شعبه ۱۱۹ مجتمع شهید بهشتی خاطرنشان کرد: این احکام جایگزین زندان و شلاق بوده و متهمین زیر نظر اداره بهداشت و سازمان زندان یا کمیته امداد امام خمینی(ره) نسبت به تامین وسایل مزبور و یا همکاری با گروه‌های خدمات‌رسانی به افراد کرونایی اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول