اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری امنیتی محور دیدار وزرای کشور قزاقستان و قرقیزستان

وزرای کشور قرقیزستان و قزاقستان در آلماتی با یکدیگر دیدار و در مورد همکاری‌های امنیتی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

همکاری امنیتی محور دیدار وزرای کشور قزاقستان و قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «اولان نیاز بیکوف» وزیر کشور قرقیزستان با «ارلان تورگومبایف» وزیر کشور قزاقستان در شهر آلماتی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات در زمینه‌های مختلف امنیتی تبادل نظر کردند.

در راستای سفر رئیس جمهور قرقیزستان به قزاقستان و توافق‌های انجام شده بین رهبران دو کشور، در زمینه‌های مختلف نهادهای وزرات کشور هر در حال انجام اقداماتی برای بهبود وضعیت جرم در مناطق مرزی و ایجاد شرایط مساعد برای توسعه اقتصاد بین دو کشور هستند.

در این دیدار، وزرای کشور بر هماهنگی بیشتر و تلاش مشترک و تشدید اقدامات ارگان‌های وزرات کشور در مبارزه با جرایم سازمان یافته مرزی، تبادل اطلاعات در زمینه عملیاتی، پزشکی قانونی تأکید کردند.

طرفین بر مدرن شدن نهادهای وزرات کشور و دیجیتالی شدن خدمات پلیس و تعامل در مورد نظم و امنیت عمومی، اصلاح آموزش و همچنین افزایش اعتماد شهروندان به پلیس و ایجاد بازخورد موثر با آنها تاکید کردند.

طرفین در مورد فعالیت گروه‌های سازمان یافته جنایی اظهار داشتند که ما در مرزهای بین قرقیزستان و قزاقستان گروه‌های سازمان یافته را دستگیر کردیم و به زودی آنها را به کشور متبوع استرداد خواهیم کرد.

تورگومبایف گفت: همین روزها در آلماتی در نتیجه یک عملیات مشترک، یکی از اعضای گروه جنایت‌های سازمان یافته بازداشت شد. این فرد پس از اقدامات تحقیقاتی به کشور همسایه استرداد می‌شود.

وی گفت: همکاری‌های مرزی در حال توسعه است. واحدهای پلیس ارضی مناطق آلماتی و جامبیل از نزدیک با همتایان قرقیز خود در مناطق ایسیق کول، چوی و تالاس تعامل دارند.

وزیر کشور قزاقستان افزود: همکاری نهادهای دو وزرات کشور در سطح بالایی است. از سال 2015 ، یک کارگروه هماهنگی فعالیت می‌کند که شامل نمایندگان پلیس اداری، پلیس جنایی، خدمات مهاجرت و سایر ادارات است. متخصصان ما عملیات و رویدادهای مشترکی را انجام می‌دهند ، با مشارکت هم به بررسی جرائم، شناسایی و سرکوب اقدامات گروه‌های جنایتکار، قاچاق مواد مخدر، کانال‌های مهاجرت غیرقانونی می‌پردازند. فعالیت در این راستا نباید متوقف شود، زیرا نه تنها امنیت داخلی، بلکه منطقه آسیای مرکزی نیز به طور کلی به این امر بستگی دارد.

تورگومبایف بر همکاری نزدیک بین ادارات پلیس دو کشور برای اطمینان از امنیت و مقابله با جرائم ، از جمله انواع جنایات فراملی و سازمان یافته تاکید داشت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول