اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

کیفیت فرآورده‌های نفتی با تجهیزات ایران‌ساخت سنجیده می‌شود / ورود تولیدات ایرانی به بازارهای جهانی هموار شد

فرآورده‌های هیدروکربنی شاید محصولاتی به نظر برسند که به محض تولید آماده عرضه به بازار هستند، اما کیفیت‌سنجی این محصولات موضوعی حیاتی است.

کیفیت فرآورده‌های نفتی با تجهیزات ایران‌ساخت سنجیده می‌شود / ورود تولیدات ایرانی به بازارهای جهانی هموار شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،کاری که فعالان فناور شرکت دانش‌بنیان مشاوران آزمای نفت ایرانیان انجام می‌دهند به افزایش کیفیت فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی می‌انجامد،وحید ابراهیمی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از اهمیت پیاده‌سازی استانداردها و روش‌های تعیین ماهیت و کیفیت فرآورده‌های هیدروکربنی به کمک تجهیزات و روش‌های تخصصی گفت و بیان کرد: کاهش هزینه های تولید، استفاده بهینه از منابع، کاهش هزینه های بازرسی، بهبود تکنیک ها و روش های تولید از مهمترین مزایای کنترل کیفیت محصولات است که با روش‌های منطبق با استانداردهای روزآمد، توسط فناوران این شرکت دانش‌بنیان انجام می‌شود.

 

خدمات سنجش کیفیت فرآورده‌ها

این فعال فناور با اشاره به فعالیت به عنوان آزمایشگاه های همکار استاندارد نفت و فرآورده های این حوزه گفت: کنترل کیفیت توسط این شرکت در طول فرآیند تولید محصول و پس از آن اجرا و پس از بررسی‌های کیفی روی نمونه‌ها، راهکارها و روش‌های لازم برای بهبود کیفیت ارائه می‌شود و با آموزش، مشاوره و آزمایش کیفیت این محصولات، تلاش می‌کنیم کیفیت را افزایش دهیم.

ابراهیمی با اشاره به بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته ایران‌ساخت برای ارتقای کیفی محصولات ادامه داد: علاوه بر دانش فنی بالا و حضور نیروی انسانی متخصص نباید از نقش مهم تجهیزات و مواد شیمیایی در تحقق فرآیند افزایش کیفیت غافل شویم. در همین راستا تلاش کردیم ضمن تامین بهتر عملکرد آنالیزها و خدمات سنجش، زمینه افزایش کیفیت محصولات و کاهش هزینه های تولید را در حوزه نفت، پتروشیمی و فرآورده‌های جانبی فراهم کنیم.

 

تولید تجهیزات ایران‌ساخت

مدیرعامل مشاوران آزمای نفت ایرانیان با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه نفت و پتروشیمی گفت: این مجموعه با واحدهای آزمایشگاهی تخصصی کیفیت نفت خام، قیر، هیدروکربن‌ها، روانکارها، گریس، ضدیخ و دیگر مشتقات این حوزه را ارزیابی می‌کند

این فعال فناور با اشاره به تولید تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت کیفیت‌سنجی ادامه داد: دستگاه تقطیر خودکار یکی از تجهیزات پرکاربرد در آزمایشگاه‌های نفت و پتروشیمی است و برای اندازه‌گیری تقطیر در فشار اتمسفر، برای هیدروکربن‌های آروماتیک صنعتی و مواد وابسته برای محدوده تقطیر مایعات آلی فرارکاربرد دارد.

وی همچنین از ساخت و ارائه خدمات آزمایشگاهی تقطیر در خلاء گفت و افزود: دامنه کاربرد این دستگاه تعیین محدوده نقاط جوش در خلاء برای فرآورده های نفتی و بیو دیزل است و در فشار و دمای معین صورت می‌گیرد.

مدیرعامل مشاوران آزمای نفت ایرانیان به ارائه خدمات با استفاده از تجهیز تقطیر در فشار اتمسفر اشاره کرد و ادامه داد: با کمک این دستگاه می‌توان مشخصات دامنه جوش فرآورده های نفتی مانند محصولات سبک و تقطیر میانی، سوخت های موتور بنزینی را سنجش کرد.

وی با اشاره به سنجش نقطه جوش انواع فرآورده‌ها گفت: علاوه بر سوخت‌های بنزینی، دیگر فرآورده‌ها از جمله سوخت جت، سوخت‌های توربین هواپیما، سوخت های دیزلی، ترکیبات بیودیزل تا 20 درصد، سوخت های دریایی، حلال های نفتی ویژه، انواع نفتا، حلال‌های نفتی سفید، انواع نفت سفید و سوخت های مشعل درجه 1 و 2 در این دامنه قرار می‌گیرد.

ابراهیمی، با اشاره به کاهش‌ هزینه‌های ارزی ناشی از ارائه خدمات کیفیت‌سنجی فرآورده‌های هیدروکربنی به یاری تجهیزات ایران‌ساخت این حوزه گفت و ادامه داد: با پیاده‌سازی این استانداردها و ارائه خدمات آنالیز با کمک تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت هزینه‌های تولیدکنندگان برای شناخت کیفیت و ماهیت محصولات کاهش یافته و منجر به افزایش رقابت‌پذیری تولیداتشان شده است. همچنین فعالیت‌های یادشده زمینه را برای بهره‌گیری از 23 نیروی انسانی متخصص عمدتا در حوزه شیمی ایجاد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول