اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش ۹۳ درصدی تردد بین استانی در نوروز/«گیلان» با رشد ۲۳۳ درصدی پرتقاضاترین استان برای سفرهای عید

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور متوسط تردد روزانه بین استانی در نوروز ۱۴۰۰ نسبت به نوروز ۱۳۹۹ عدد ۹۳ درصد رشد داشته است، اما نسبت به نوروز سال ۹۸ عدد ۱۵ درصد کاهش داشته است.

افزایش ۹۳ درصدی  تردد بین استانی در نوروز/«گیلان» با رشد ۲۳۳ درصدی پرتقاضاترین استان برای سفرهای عید

مهدی مخبر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح وضعیت ترددهای جاده‌ای در نوروز 1400 اظهار داشت: طرح نوروزی سال 1400 از 20 اسفند 99 آغاز شد و تا پایان وقت روز 13 فروردین 1400 ادامه داشت. 

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور افزود: در این ایام متوسط تردد روزانه بین استانی از روز ابتدایی طرح تا پایان وقت روز 13 فروردین، یک میلیون و 779 هزار و 886 وسیله نقلیه بود که این آمار براساس سامانه‌های ترددشمار کسب شده است. 

وی ادامه داد: متوسط تردد روزانه بین استانی در نوروز 1400 نسبت به نوروز 1399 عدد 93 درصد رشد داشته است، اما نسبت به نوروز سال 98 عدد 15 درصد کاهش داشته است. 

* کاهش 14 درصدی سفرهای جاده ای در روز طبیعت

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور اظهار داشت: همچنین در روز طبیعت تردد در جاده‌ها نسبت به 12 فروردین 14 درصد کاهش داشته است که این نشان از توجه مردم به تأکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای ماندن در منزل در روز 13 فروردین بوده است. 

مخبر اظهار کرد: در روز 13 فروردین 1400 بیشترین تردد در آزادراه‌های کرج - تهران، قزوین - کرج، قم - تهران و قزوین - آبیک ثبت شد، این محورها ظرفیت بالاتری دارند و تردد بیشتری نیز در آنها انجام شده است. 

* ثبت بیشترین افزایش ورود و خروج استانی در گیلان با 233 درصد رشد

وی اضافه کرد: آمار تفکیکی استان‌های مختلف در حوزه وسایل نقلیه ورودی و خروجی استان‌ها در مدت طرح نوروزی 1400 نیز استخراج  شد که بیشترین افزایش ورود و خروج استانی نسبت به نوروز 99 در استان گیلان با 233 درصد افزایش ثبت شد و پس از آن استان‌های مازندران با 189 درصد افزایش، کهگیلویه و بویراحمد با 192 درصد افزایش، اردبیل با 139 درصد افزایش و گلستان با 128 درصد افزایش قرار دارد. 

* رصد ترددهای جاده ای با 1600 دستگاه سامانه ثبت تخلفات

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت:‌در ایام نوروز 1400 تعداد 2460 دستگاه ترددشمار فعال و 860 دستگاه دوربین نظارت تصویری در سطح جاده‌ها رصد ترددها را انجام می‌دادند. 

مخبر گفت: همچنین 1600 دستگاه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در جاده‌های کشور فعال است که اطلاعات تخلف‌ خودروها را به ما ارسال می‌کند.

* ثبت 10 میلیون پلاک واحد در جاده‌ها در نوروز 1400

وی اظهار کرد: از 20 اسفند 99 تا پایان 13 فروردین 1400 تعداد 10 میلیون پلاک واحد در جاده‌ها رؤیت شده است.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره احداث 52 ایستگاه هواشناسی در گردنه‌های برفگیر و کوهستانی گفت: این قرارداد به نتیجه نرسید اما ما آخرین اطلاعات هواشناسی راه‌ها را به صورت آنلاین از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دریافت می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول