اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسن‌های جعلی کرونا تهدیدی برای سلامت جهانی/ سازمان جهانی بهداشت: خارج از برنامه دولت واکسن نزنید

تقاضای روزافزون برای گذرنامه واکسیناسیون و دریافت واکسن تجارت سودآور واکسن‌های تقلبی ویروس کرونا و کارت‌های واکسیناسیون متقلبانه را به دنبال داشته است.

واکسن‌های جعلی کرونا تهدیدی برای سلامت جهانی/ سازمان جهانی بهداشت: خارج از برنامه دولت واکسن نزنید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، گواهینامه‌های واکسیناسیون کووید ۱۹ در برخی کشورها و مناطق به عنوان نوع جدیدی از «گذرنامه» ظاهر شده است که فقط با یک کاغذ کوچک به حاملان  آن آزادی خاصی می‌دهد.

تقاضای روزافزون برای گذرنامه واکسیناسیون و دریافت واکسن تجارت سودآور واکسن‌های تقلبی ویروس کرونا و کارت‌های واکسیناسیون متقلبانه را به دنبال داشته است.

«Check Point Research»، یک شرکت خدمات چندملیتی متخصص در امنیت سایبری، روند معاملات گواهی‌های واکسن جعلی را گزارش داد. طبق این گزارش، گذرنامه‌های جعلی واکسن با قیمت ۲۵۰ دلار قابل فروش است - کاربران باید اطلاعات شخصی و پول خود را ارسال کنند و فروشنده اسناد جعلی را از طریق ایمیل ارسال می‌کند. در حالی که نتایج جعلی تست منفی کووید ۱۹ ۲۵ دلار قیمت دارد.

همچنین بیشتر معاملات توسط بیت کوین انجام می‌شود؛ کارت‌های تقلبی واکسیناسیون بصورت آنلاین فروخته می‌شوند و تقریباً با فونت‌های مشابه کارت‌های رسمی چاپ می‌شوند. برخی از آنها به قیمت ۲۰۰ دلار فروخته می‌شوند.

این گزارش همچنین شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی تبلیغات تقلبی واکسن کووید ۱۹ در دارک وب است.

در حال حاضر تعداد فروشندگان گزارش شده بیش از ۱۲۰۰ فروشنده است که تعداد زیادی در ایالات متحده و کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا ، آلمان ، فرانسه و روسیه مستقر هستند. واکسن‌های تبلیغ شده شامل واکسن‌های جانسون اند جانسون، آسترازنکا، اسپوتنیک روسی و واکسن سینوفارم چینی است.

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته طی یک کنفرانس مطبوعاتی هشدارهایی را در مورد واکسن‌های تقلبی کووید ۱۹ که در وب دارک فروخته شده، داد؛ از شیشه‌های خالی واکسن استفاده مجدد و زنجیره تأمین واکسن کرونا را دستکاری می‌کنند.

مدیرکل این سازمان تأکید کرد: «ما از همه مردم می‌خواهیم واکسن را خارج از برنامه‌های واکسیناسیون که توسط دولت اجرا می‌شود خریداری نکنند. هر واکسنی در خارج از این برنامه‌ها ممکن است غیر استاندارد یا جعلی باشد و احتمال آسیب جدی وجود دارد».

در حالی که روند جهانی واکسیناسیون کووید ۱۹ همچنان در حال تسریع است، اما طبق داده‌های گردآوری شده توسط نیویورک تایمز، تنها حدود هشت درصد افراد حداقل یک دوز دریافت کرده‌اند. میلیاردها هنوز در لیست انتظار هستند. در نتیجه، تقاضای شدید و فزاینده‌ای برای واکسیناسیون و گواهینامه‌ها به دلیل آزادی‌های بیشتری که به مردم اعطا می‌کنند، وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول