اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

فهیم: تیشه به ریشه جسارت در آثار نمایشی؟!/ «گاندو ۲» را از کمر شکستند

محمدتقی فهیم منتقد پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: «گاندو ۲» در راستای تقویت اعتماد عمومی خوش درخشید و بالاخره جسارت و شهامت در ورود به زوایای تاریک گعده نفوذی‌ها، قدرت آقازاده‌ها، واداده‌ها و رویزیونیست‌ها را به نمایش گذاشت‌.

فهیم: تیشه به ریشه جسارت در آثار نمایشی؟!/ «گاندو ۲» را از کمر شکستند

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پخش مجموعه «گاندو2» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی مجتبی امینی که در ایام نوروز از شبکه سه سیما روی آنتن می رفت، نیمه کاره ماند و پخش آن به پس از انتخابات ریاست جمهوری موکول شد که همین موضوع شائبه فشار بر صداوسیما برای سانسور را تقویت کرد.

در همین راستا، «محمدتقی فهیم» منتقد پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: هیچ اتفاق و رخدادی برای ما منتقدان دردناکتر از سانسورهای دولتی سلیقه ای نیست. دولت «آشنا» به رکن چهارم دموکراسی و مدعی فضای معتدل، طاقتش به اندازه بچه دموکرات ها هم نیست.

وی تاکید کرد: البته پیش از این برخی از ما کیسه منتقد و مخالف دولت بودن به تنمان کشیده شده بود. سال هاست درباره ساخت و نمایش فیلم های آمریکایی که می زنند به قلب سنا و رییس جمهورها را به صلابه می کشند تعریف و تمجید کرده ایم تا شاید خودمان برسیم به نقطه ای که در نقد درون ساختار سیاسی ارتقاء یابیم.

وی ادامه داد: حالا گاندو به عنوان مدلی از نمایش که درون سیستم به پاک سازی می پردازد، امیدواری هایی برای افزایش اعتماد به نفس برنامه سازان و سینمایی ها را پیش رو قرار داد. سریالی که در راستای تقویت اعتماد عمومی خوش درخشید و بلاخره جسارت و شهامت در ورود به زوایای تاریک گعده نفوذی ها ، قدرت آقازاده ها  واداده ها و رویزیونیست ها به نمایش گذاشت.

فهیم تصریح کرد: گاندو در عین اهمیت در حوزه سیاست و ریاست و وطن فروشی، ارزش های دراماتیک عامه پسندی هم داشت و این می توانست فرصتی برای جلب توده ها و خواص مردد در مشارکت ها موثر واقع شود. اما کوته بینی و فقدان درک از کار رسانه و نمایش منتقدانه و نه براندازانه در سال های گذشته مانع از کارکرد درست و نهادینه رسانه و سینما شده بود و حالا با توقف پخش گاندو ، تیر بدفهمی و تحمل ضعیف آقایان به حد اعلا خودنمایی کرد .

وی ادامه داد: اینان نمی دانند که در درجه نخست دارند به خودشان ضربه اصلی را می زنند ، یعنی فراموش کرده اند که در یک کشتی سفر می کنند. ولی بعید است که ندانند؟ شاید عمدی در کار است؟ اما هر گزینه درست باشد ، چیزی جز مردم ستیزی و فرصت به دشمن دادن نیست، هست؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول