اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تبلیغات زودهنگام انتخاباتی/ فرماندار: هنوز لیستی از کاندیداهای شورای شهر کرمانشاه منتشر نشده است

فرماندار کرمانشاه گفت: کار ثبت‌نام از شورای اسلامی شهرها انجام شده و الان هم در مرحله بررسی صلاحیت‌ها هستند و هنوز لیستی به عنوان اعلام اسامی نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه به صورت رسمی منتشر نشده است.

تبلیغات زودهنگام انتخاباتی/ فرماندار: هنوز لیستی از کاندیداهای شورای شهر کرمانشاه منتشر نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: سیزدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور در ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری به لحاظ اینکه دوره هشت ساله رئیس جمهوری فعلی به اتمام می‌رسد و شخص دوم کشور توسط مردم انتخاب می‌شود، بسیار بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها، تصریح کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها، مردم با رای خود افرادی را انتخابات می‌کنند که با رأی آن‌ها شهردار که مدیر امور شهر است انتخاب و همچنین اعضای شورای اسلامی روستاها نیز با رأی خود دهیار که مدیر روستا است را انتخاب می‌کنند.

وی اضافه کرد: فرایند انتخابات در انتهای سال ۹۹ شروع شده کار ثبت‌نام از شورای اسلامی شهرها انجام شده و الان هم در مرحله بررسی صلاحیت‌ها هستند.

رنجبر با بیان اینکه در مجموع در حوزه شهر کرمانشاه ۳۱۱ نفر ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: ۱۲ نفر از این تعداد برای شهر ماهیدشت، ۱۵ نفر برای شورای شهر هلشی مرکز بخش سرفیروزآباد، ۱۹ نفر برای شهر جدید قلعه به مرکزیت بخش بیلوار، ۲۴ نفر برای شهر کوزران و ۲۴۱ نفر هم برای شهر کرمانشاه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هیأت‌های اجرایی در این مرحله با توجه به استعلامات مشغول بررسی صلاحیت‌های هستند که روز ۲۲ فروردین‌ماه نظر هیأت اجرایی به هیأت نظارت ارسال و بررسی صلاحیت داوطلبان توسط این هیأت انجام خواهد شد.

وی گفت: نتیجه نهایی تا قبل از هشت اردیبهشت‌ماه به فرمانداری اعلام و سپس به صورت کتبی به داوطلبان اعلام می‌شود که افراد ردصلاحیت‌ شده چهار روز مهلت دارند شکایت‌های خود را به هیأت نظارت استان تحویل دهند.

وی در خصوص تبلیغات زودهنگام انتخاباتی، گفت: هنوز لیستی به عنوان اعلام اسامی نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه به صورت رسمی منتشر نشده، لذا تبلیغات تحت عنوان کانداتوری ششمین دوره شورای شهر و روستا ممنوع است اما اگر افرادی بدون ذکر عنوان کاندیداتوری کانالی را در فضای مجازی تشکیل داده و عضو گرفته طبق قانون، ممنوعیتی نیست.

رنجبر از انتخابات به عنوان سرمایه‌گذاری برای کشور یاد کرد و گفت: مردم شرکت در انتخابات را مهم بدانند.

صدای آژیر قرمز کرونا در کرمانشاه بلند شده است

فرماندار کرمانشاه در ادامه در خصوص وضعیت کرونا در این شهرستان، اظهار داشت: علی‌رغم اهمیت فراوان موضوع کرونا که با سلامت مردم سر و کار دارد، هنوز بعضی افراد خطر آن را جدی نمی‌گیرند.

وی وضعیت کرمانشاه را نارنجی اعلام کرد و افزود: همه اقشار مختلف مردم باید خطرناک بودن این ویروس منحوس را جدی بگیرند.

رنجبر ادامه داد: همانگونه که از قبل پیش‌بینی شده بود با توجه به مراسمات عید نوروز، تعطیلات، دورهمی‌ها و سفرها شاهد افزایش تعداد مبتلایان در شهر و استان هستیم و نسبت به آبان‌ماه که در شرایط حادی  بودیم، جلوتر می‌رویم و این زنگ خطری است و آژیر قرمز را برای مبتلا شدن به این بیماری به صدا در می‌آوریم.

وی کانون ویروس کرونا را مراسمات عزاداری، عروسی و دورهمی شلوغ عنوان کرد و گفت: در حوزه شهرستان کرمانشاه تاکنون ۷۵۱ مورد مرگ با تشخیص قطعی کرونا ثبت شده که باید همه در کنار هم بیشتر رعایت کنیم.

رنجبر تصریح کرد: با توجه به شرایط حل حاضر بیماری کرونا در شهرستان نظارت‌ها تشدید می‌یابد و اکیپ‌ها مشترک مجددا بازدیدهای از بازارهای سطح شهرستان خواهند داشت.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول