اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

بزرگ‌ترین مشکل ما ناکارآمدی و ضعف مسئولان دولتی است

عضو شورای نظارت جنبش عدالتخواه با انتقاد از اظهارات اخیر رییس جمهور گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما ناکارآمدی و ضعف مسئولان دولتی است که بعد از 8 سال دولت‌داری تازه حرف از رفع تحریم و حل مشکلات کشور می‌زنند!

بزرگ‌ترین مشکل ما ناکارآمدی و ضعف مسئولان دولتی است

سید سعید نجیبی عضو شورای نظارت جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور گفت: امروز مشکل اول در کشور؛ عملکرد دولت آقای روحانی است که اتفاقاً از مسیر همه‌پرسی هم به روی کار آمده‌، بزرگ‌ترین مشکل ما ناکارآمدی، ضعف، سستی و تنبلی مسئولان دولتی است که بعد از 8 سال دولت‌داری تازه حرف از رفع تحریم و حل مشکلات کشور می‌زنند! آقایان 8 سال شعار رفع تحریم می‌دهند اما از عمل خبری نیست. 

وی تاکید کرد: اگر فرض کنیم بهترین راه‌حل همین رفع تحریم است، آیا یک انسان باتدبیر نباید یک سناریو و راه‌حل جایگزین داشته باشد که اگر راه‌حل اول به نتیجه نرسید از روش دیگری استفاده نماید؟ نکته اینجاست ما با رفراندوم به دولت و مجلس رسیده‌ایم، پس‌ از این به بعد باید برای کارهای دولت هم رفراندوم برگزار شود! چرا آقای روحانی برای گران کردن قیمت بنزین، رفراندوم برگزار نکرد؟ آیا برای مردم این موضوع مهم نبود و بزرگ‌ترین هزینه دولت شما برای نظام اسلامی این تصمیم نبود؟ 

نجیبی تصریح کرد: فرار روبه‌جلو آخرین حربه‌ است. وقتی بازی را جلوی چشم همه باختیم، نمی‌توانیم زیر میز بزنیم! آیا رئیس جمهور احساس نمی‌کند برای تئوری دادن دیر شده؟ ایشان با همین ظرفیت و زمانی که داشت چه کرد، که حالا تئوری‌های جدید می‌دهد؟ 

وی اظهار داشت: فرق سوئیس با ایران در عملکرد باتدبیر و صداقت مسئولینشان است. نتیجه‌ گفتار درمانی بهتر از این نمی‌شود! سکان اجرایی کشور فرماندهی اجرایی می‌خواهد نه واعظ بی‌عمل. 

عضو شورای نظارت جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: بجای راه‌حل دادن و آدرس لعن و نفرین دادن، باید آستین همت بالا زد تا ایران به جایگاه عزت خود بازگردد. این مردم در همین نسل معاصر انقلاب کردند. این مردم منتظر فرمانده شجاع هستند تا دوباره عدم وابستگی خود را به دنیا اعلام کنند. دوران عمل به‌زودی آغاز خواهد شد. 
نجیبی با بیان اینکه رفراندوم اصلی در خردادماه است!؛ تاکید کرد: کسانی که به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند نمی‌توانند مردم را با خود همراه کنند. مردم فرمانده ای می‌خواهند که جلوتر از همه در میدان شمشیر بزند و مشکلات را قلع‌وقمع کند نه اینکه ذلیلانه التماس کند تا کسی از جای دیگر پیدا شود و مشکلات کشور را حل کند. مشکلات ایران فقط به دست یک ایرانی حل می‌شود! 

وی افزود: زبان و ادبیات بین‌المللی برای یک کشور مستقل و با فرهنگ کهن متفاوت از یک کشوری است که ۵۱ درصد دارایی‌هایش متعلق به یک ابرقدرت است و یا فرهنگ غنی و یا بعضاً حتی مردم و حکومتی آزاد ندارد. ایران در مهروموم‌های پس از انقلاب نشان داده با تکیه‌بر جوانان و غیرت ملی که دارد توانایی دستیابی به علوم و فناوری‌هایی را دارد که در تراز اول جامعه‌ علمی جهانی قرار دارند. با این توانمندی و ذکاوت ایرانی کارهای بهتر و بزرگ‌تری می‌شود انجام داد. 

نجیبی تاکید کرد: کشوری که توانسته بدون حمایت کشورهای مدعی به غنی‌سازی اورانیوم بپردازد، از سد تحریم و فشار هم می‌تواند باقدرت عبور کند و فردایی تازه را رقم بزند. بعدازاین پیچ تاریخی از ما در تاریخ به نماد خودباوری تعبیر خواهند کرد که این مستلزم اعتماد به افراد توانمند و دانشمندان ایرانی است که یک‌بار امتحان خود را پس داده‌اند و سفارشی به قدرت نرسیده باشند. 

عضو شورای نظارت جنبش عدالتخواه دانشجویی اظهار داشت: مردم زمین تازه می‌خواهند و هوای تازه. در شوره‌زار هیچ درختی بارور نمی‌شود. زمان از هم گسستن تفکرات کلیشه‌ای دوگانه مذاکره-جنگ تمام‌شده است. 
نجیبی گفت: امروز همه فهمیده‌اند که غربی‌ها به دنبال وقت‌کشی هستند خب چرا به آن‌ها فرصت وقت‌کشی می‌دهیم؟ چرا در زمین آن‌ها بازی می‌کنیم؟ مذاکره خوب است، اما وقت و انرژی و امید مردم را به‌پای مذاکره نباید هدر داد. 

وی اظهار داشت: باید دولت دوازدهم را به رفراندوم گذاشت، چراکه لحظه‌به‌لحظه آن ضرر است. حرف از رفراندوم زدن برای دولتی که امنیتی‌ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی است و تصمیمات مهم کشور را در محرمانه‌ترین حالت و بدون اطلاع مردم گرفته‌؛ چیزی جز یک فرار به جلو و حربه تبلیغاتی نیست! 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول