اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

پرهیزکار: سیستم آموزشی ایران در حوزه آموزش قرآن درگیر فاجعه است/ مردم سلبریتی‌ها را بیش از چهره­‌های قرآنی می‌شناسند!

شهریار پرهیزکار با بیان اینکه سیستم آموزشی ایران در حوزه آموزش قرآن کریم درگیر فاجعه است گفت: آشنایی مردم با چهره­‌های معروف و مشهور عرصه ورزشی یا هنری بیش از آشنایی با چهره­‌های قرآنی است.

پرهیزکار: سیستم آموزشی  ایران در حوزه آموزش قرآن درگیر فاجعه است/ مردم سلبریتی‌ها را بیش از چهره­‌های قرآنی می‌شناسند!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایکنا گفت‌وگویی با شهریار پرهیزکار، استاد نامی قرآن کشور انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

ضرورت مطالبه مقام معظم رهبری برای مردم تبیین نشد

- در همان روزهای ابتدایی که مقام معظم رهبری هدف‌گیری دقیق و مطالبه به حق مبنی بر ۱۰ میلیون حافظ قرآن را مطرح کردند باید ضرورت این مطالعه و راهکارهای رسیدن به این مطالبه برای مردم تبیین می‌شد.

- در حدود ۲۰ سال گذشته بسیاری از کشورهای دیگر از جمله کشور همسایه ما، پاکستان که زبان رسمی کشور آن‌ها عربی نیست و اردو است، بیش از ۱۵ میلیون حافظ قرآن کریم تربیت کردند و هم‌چنین آمار حافظان قرآن کریم در کشور بنگلادش چندین برابر ایران است.

سیستم آموزشی ایران در حوزه آموزش قرآن کریم درگیر فاجعه است

- فرهنگ روخوانی، یادگیری و حفظ قرآن کریم در بین مردم برخی کشورها از جمله پاکستان نهادینه شده‌ است و نیازی به قانون حکومتی و بیان دولتمردان آن‌ها نیست.

- در این کشورها، دانش‌آموزان مقطع تحصیلی ابتدایی در کنار دروس دوره دبستان، تحت آموزش حفظ و یادگیری قرآن کریم قرار می‌گیرند و با این سیستم آموزشی، نوجوانان ۱۳ تا ۱۴ ساله حافظ کل قرآن کریم هستند.

- سیستم آموزشی ایران در حوزه آموزش و یادگیری قرآن کریم نه تنها دچار ضعف نیست بلکه درگیر فاجعه است.

- در یک جمعیت ۸۰ میلیونی، آمار حافظان قرآن کریم به ۱۰۰ هزار نفر هم نمی‌رسد و این نشان می‌دهد در سیستم آموزشی کشور در این حوزه هیچ اقدام مثبت و رو به رشدی انجام نشده‌ است.

دکترای الهیات در روخوانی و روانخوانی قرآن ضعف دارد!

- در جمهوری اسلامی ایران فارغ‌التحصیلان رشته‌های الهیات و معارف اسلامی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا؛ حافظ کل قرآن کریم نیستند و بسیاری از آن‌ها در روخوانی و روانخوانی قرآن هم ضعف دارند.

- شرط پذیرش دانشجو در معاهد القرائات مصر، حفظ کل قرآن کریم است و لذا دانشجوی فارغ‌التحصیل رشته قرائت در مصر نیست مگر آنکه حافظ کل قرآن کریم باشد.

دستگاه‌های مربوطه مطالبه رهبر انقلاب را جدی نگرفته‌اند

- مراد از مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی آن است که باید ۱۰ میلیون انسان فرهیخته به معنای واقعی و یک دائرة‌المعارف غنی، پربار، دینی و قرآنی در کشور باشد تا هنگام قرار گرفتن در دوراهی‌های زندگی مسیر درست را تشخیص بدهد تا جامعه کمتر متحمل آسیب‌ها و خسارات جبران‌ناپذیر شود و این از امتیازات مأنوس شدن یک جامعه با قرآن است.

- پیام مقام معظم رهبری به‌خوبی درک نشده‌ است. دستگاه‌های مربوطه این مطالبه رهبری را جدی نگرفته‌اند و آمارها و ارقام ارائه شده در حوزه تعداد حافظان قرآن کریم در کشور توسط برخی دستگاه‌های دولتی صحیح نیست، زیرا حافظ یک جزء قرآن کریم را هم در این آمار گنجانده‌اند در حالی‌ که مطالبه مقام معظم رهبری، ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن کریم است.

مردم سلبریتی‌ها را بیش از چهره­‌های قرآنی می‌شناسند!

- آشنایی مردم با چهره­‌های معروف و مشهور عرصه ورزشی یا هنری بیش از آشنایی با چهره­‌های قرآنی است.

- اموری که امروزه در جامعه اولویت و فضیلت به‌شمار می‌رود و افکار عمومی هم در پی آن است، در حقیقت فضیلت نیست بلکه امور قرآنی که باید در اذهان عمومی حک شود فضیلت محسوب می‌شود که متأسفانه در جامعه در اولویت­‌های آخر است و این صرفا معطوف به مردم جامعه نیست و مسئولان و مدیران نیز با این فقدان روبرو هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول