اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: سعه‌صدر شیوه پیامبران است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: روحانی و مبلّغ دین باید به وظیفه‌اش به‌درستی عمل کند؛ اگر ما روحانیان خود عامل باشیم و با حُسن خلق انجام وظیفه کنیم خداوند نتیجه مناسب را نیز عاید ما و جامعه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: سعه‌صدر شیوه پیامبران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین نوری پیش از ظهر امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با اشاره به وظایف طلاب و حوزویان، اظهار کرد: بخشی از روح ما درک و بخشی از آن گرایش‌ها است که سعه‌صدر شامل حال همه این موارد می‌شود.

وی گفت: حضرت محمد (ص) به‌ اندازه‌ای سعه‌صدر داشتند که اگر کسی به ایشان توهینی می‌کرد، ایشان به‌جای نفرین کردن در درگاه خداوند برای او طلب بخشش کرده و سیره حضرت ابراهیم (ع) نیز اینگونه بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: یک مبلّغ نیز باید این ظرفیت را در خود ایجاد کند که در برابر افراد گوناگونی که چه‌ بسا به لحاظ اعتقادی یا سیاسی با او همراه نیستند، با گشاده‌رویی بتواند اثرگذاری مثبتی در آن‌ها داشته باشد.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: گاهی مواجهه و مقابله افراد در برابر جریان حق، بستگی به نوع تحلیل و آموخته‌های آن‌ها دارد که چه‌بسا به‌ اشتباه در این مسیر حرکت می‌کنند و در این‌گونه موارد می‌توان با سعه‌صدر آن‌ها را هدایت کرد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تاکید کرد: شیوه برخورد امام حسن مجتبی (ع) با آن مرد شامی که ناسزا می‌گفت، نمونه خوبی در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز زمینه انحراف و شبهه بسیار بوده و عده‌ای در این شبهات و لذات دنیا گرفتار می‌شوند و تحلیل اشتباه می‌کنند که در برابر این افراد سعه‌صدر لازم است.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امام راحل و عظیم‌الشأن در بحبوحه‌های خاص که می‌توان گفت هیچ‌چیز سر جای خودش نبود، آرامش و سعه‌صدر داشت به‌گونه‌ای که در بازگشت به کشور در داخل هواپیما وقتی خبرنگار از ایشان سؤال کرد چه حسی دارید؟ فرمود هیچ و این یعنی زمانی که انسان باید تکلیف خود را انجام دهد ترس و اضطراب و نگرانی نباید در او جایی داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: بخش عمده‌ای از این ارزش اخلاقی اکتسابی و اختیاری است که مخصوصاً در مباحث مدیریتی ضروری و مورد نیاز است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در پایان با بیان نمونه‌هایی از سیره تبلیغی بزرگان دین، گفت: روحانی و مبلّغ دین باید به وظیفه‌اش به‌ درستی عمل کند و معتقد باشد نتیجه و اثرگذاری دست خداست؛ زیرا اگر ما روحانیان خود عامل باشیم و با حسن خلق انجام وظیفه کنیم خداوند نتیجه مناسب را نیز عاید ما و جامعه می‌کند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول