اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افزایش ۷۵ درصد بستری و ۵۲ درصد فوتی کرونا در تهران / افرادی که سفر بودند تست کرونا بدهند

استاندار تهران با اشاره به افزایش ۷۵ درصد بستری و ۵۲ درصد فوتی‌های کرونایی گفت: سفرهای نوروزی نقش زیادی در افزایش بیماری کرونا داشته و در حال حاضر ۷ شهرستان نارنجی، ۳ شهرستان قرمز و ۶ شهرستان زرد هستند.

افزایش ۷۵ درصد بستری و ۵۲ درصد فوتی  کرونا در تهران / افرادی که سفر بودند تست کرونا بدهند

به گزارش خبرنگار فارس در تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران ظهر امروز در اولین جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان اظهار کرد: با توجه به گزارشی که توسط معاونت ستاد درمان استان ارائه شد از ابتدای سال تا پایان سیزدهم فروردین ، ۶۶.۶ درصد مراجعان سرپایی، ۷۵.۵ درصد بستری و ۵۲ درصد فوتی‌های کرونا افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ شهرستان نارنجی، ۳ شهرستان قرمز و ۶ شهرستان زرد هستند، گفت: لازم بود یک جلسه فوق‌العاده‌ای داشته باشیم و باتوجه به اینکه میزان ابتلا و سرعت چرخش این ویروس جهش یافته زیاد است، باید تدابیری اتخاذ کنیم که بتوانیم توسط کادر سلامت اقدامات همه جانبه علمی و تخصصی برای کنترل این بیماری به کار گیریم. 

استاندار تهران بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا محدودیت‌هایی برای شهرستان‌های قرمز و نارنجی قائل شده‌اند که از همین امروز فرمانداران مکلف شدند نسبت به نظارت و اجرای این مصوبات تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

محسنی بندپی با تأکید بر اینکه باید آمادگی کامل نسبت به کنترل این بیماری داشته باشیم، افزود: همه باید قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی، تشدید نظارت، رعایت پروتکل‌های اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم که بتوانیم نسبت به کنترل این بیماری اقدامات همه جانبه را داشته باشیم. 

وی درباره مصوبات جلسه امروز تصریح کرد: یک از مصوبات جلسه امروز اجرای همه مراحلی است که در طرح محله محور شهید سلیمانی بوده و اینکه فاکتور سفر را به عنوان یکی از این غربالگری‌های اصلی این طرح در نظر بگیریم.

استاندار تهران در پایان تأکید کرد: از همه کسانی که سفر بودند درخواست داریم  به شکل داوطلبانه غربالگری و تست تشخیص کرونا را انجام دهند، قطعاً این سفرها نقش زیادی در افزایش بیماری داشته است.

انتهای پیام/۶۷۰۷۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول