اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

توصیه ظریف به لودریان؛ اجرای تحریم‌های غیر قانونی آمریکا را متوقف کنید

وزیر خارجه ایران به همتای فرانسوی خود توصیه کرد در گفت‌و‌گوهای آتی در وین در زمینه برجام، موضع سازنده‌ای اتخاذ کند.

توصیه ظریف به  لودریان؛ اجرای تحریم‌های  غیر قانونی آمریکا را متوقف کنید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر شنبه به وقت تهران از تماس با همتای فرانسوی خود و توصیه به وی در  زمینه اتخاذ موضعی سازنده در قبال برجام خبر داد.

«محمد جود ظریف» وزیر خارجه ایران در توییتی بدین منظور نوشت: «امروز در تماس تلفنی با  "ژان ایو لودریان" وزیر امورخارجه فرانسه از او خواستم تا در نشست آینده در وین، موضع سازنده‌ای در قبال برجام نشان دهد. من از فرانسه خواستم تا به تعهدات خود در این توافقنامه احترام بگذارد و اجرای تحریم‌های غیرقانونی اعمالی از جانب ایالات متحده را متوقف کند.»

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه خبر داد که صبح شنبه با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران تلفنی گفت‌وگو کرده است.

وی گفت: «من از آغاز مجدد گفت‌وگوها درباره موضوع هسته‌ای در وین استقبال کردم. من بر نقش سازنده‌ای که تروئیکای اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) درباره آغاز مجدد چنین گفت‌وگوهایی ایفا کردند،‌ تاکید کرد که این اقدام در ادامه تلاش‌های قاطعی است که فرانسه، آلمان و انگلیس برای حفظ برجام از سال 2017 داشته‌اند.»

روز جمعه وبگاه «آکسیوس»  به نقل از یک دیپلمات‌ غربی نوشت که نمایندگان سه کشور اروپایی در نشست روز جمعه موضع سرسختانه‌تری در قبال ایران در مقایسه با موضعی که دولت بایدن تا کنون داشته اتخاذ کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

آکسیوس نوشت که نمایندگان سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس از «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران خواسته‌اند که با تعامل مستقیم با آمریکا موافقت کند و گفته‌اند که پیشنهاد‌های دولت بایدن بسیار معقول است. دیپلمات‌های غربی گفته‌اند که نماینده فرانسه به صورت ویژه‌ای اصرار داشته و به عراقچی گفته که موضع ایران طرد کننده و غیر مفید است.

وزیر خارجه ایران بعد از پایان نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در گزارشی توییتری درباره این نشست نوشت: «در نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام، ایران، اتحادیه اروپا، سه کشور اروپایی به اضافه ۲ کشور (چین و روسیه) موافقت کردند که مذاکرات حضوری را سه شنبه هفته آینده در وین از سر بگیرند. هدف: سریعاً نهایی‌کردن رفع تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای، از طریق طراحی مسیر رفع تمام تحریم‌ها و پس از آن توقف تدابیر جبرانی از سوی ایران.»

وزارت خارجه آمریکا  نیز خبر داد که این کشور در نشست روز سه‌شنبه آتی در وین اتریش برای بحث درباره بازگشت دوجانبه به برنامه جامع اقدام مشترک حضور خواهد یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول