اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء: خارج کردن انصار الله از لیست تروریسم تنها بازی آمریکا با کلمات بود

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت آمریکا اگر راست می گوید که به دلایل انسانی انصار الله را از لیست تروریسم خارج کرده است پس چرا به محاصره یمن پایان نمی‌هد.

صنعاء: خارج کردن انصار الله از لیست تروریسم تنها بازی آمریکا با کلمات بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عضو شورای عالی سیاسی یمن در یک پیام توییتری از سیاست یک بام و دوهوای دولت آمریکا در قبال مسائل انسانی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، «محمد علی الحوثی» گفت: آمریکا گفت که به دلیل بحران انسانی در یمن انصار الله را از لیست تروریسم خارج کرده است؛ اگر این قضیه راست است، پس چرا محاصره ملت یمن را رفع نمی‌کند  تا به بحران انسانی تا ابد پایان دهد.

او افزود: آنچه آمریکا انجام داد، چیزی از بحران انسانی یمن را برطرف نکرد. آمریکا تنها با اصطلاحات بازی می‌کند تا ملت‌ها را منحرف کند و به تررویسم، تجاوز و محاصره یمن ادامه دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بیست و هشتم بهمن ماه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد نام انصارالله یمن را از فهرست سازمان‌های «تروریستی» خارج کرده است.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت، آمده بود: «در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۲۱، وزارت خارجه آمریکا قرار گرفتن انصارالله در فهرست تروریسم را باطل کرده که در نتیجه این اقدام، انصارالله دیگر ذیل "مقررات تحریم‌های جهانی تروریستی" "مقررات تحریم سازمان‌های تروریست خارجی" یا "فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴" تحریم نیست.»

سازمان‌های امدادی و بشردوستانه بارها هشدار دادند که قرار گرفتن نام انصارالله در فهرست تروریسم عملا کار آنها را برای ارسال مواد اولیه مورد نیاز شهروندان یمنی از جمله غذا و دارو به صورت کامل مختل می‌کند و هنوز هم این قضیه حل نشده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول