اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات انگلیسی‌ها علیه لایحه افزایش سرکوبگری پلیس ادامه دارد

چند هزار نفر از مردم انگلیس مجدداََ در اعتراض به لایحه دولت برای افزایش اختیارات پلیس جهت سرکوب تظاهرات‌، در چندین شهر تجمع کرده و خواستار لغو این لایحه شدند.

تظاهرات انگلیسی‌ها علیه لایحه افزایش سرکوبگری پلیس ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر از مردم انگلیس روز شنبه بار دیگر در اعتراض به لایحه دولت برای افزایش اختیارات پلیس جهت سرکوب تظاهرات، در بخش‌های مختلفی از این کشور تجمع کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، معترضان به این لایحه که توسط گروه‌های فعال حقوقی و مدنی متعددی حمایت شدند، در ده‌ها شهر و منطقه انگلیس تظاهرات کرده و خواستار لغو این لایحه شدند.

گزارشات ارسالی از انگلیس نشان می‌دهد که تظاهرات در بیشتر مناطق مسالمت‌آمیز برگزار شد اما در لندن به دلیل دخالت پلیس با استفاده از قوه قهریه، اعتراضات به خشونت کشیده شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس با لباس‌ها و تجهیزات کامل ضد شورش با استفاده از باتون و سپرهای حفاظتی به معترضان حمله کرده و سعی کردند آنها را متفرق کنند.

به نوشته رویترز، پلیس انگلیس مدعی است تظاهرات‌کنندگان نه تنها محدودیت‌های قرنطینه‌ای مربوط به ممنوعیت چنین تجمعاتی را نقض کرده بلکه از دستورالعمل‌های بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نیز پیروی نکردند.

لایحه «پلیس، جرائم، محکومیت و دادگاه‌ها» معروف به لایحه «نظم و قانون»، همه ساله در پارلمان انگلیس ارائه می‌شود اما امسال با توجه به قتل یک زن جوان توسط مأمور پلیس این کشور، بر حساسیت آن افزوده شده است.

در این لایحه جنجالی، دولت انگلیس به‌دنبال «تقویت قدرت پلیس برای مقابله با اعتراضات غیر خشونت‌آمیزی است که تأثیر مخرب قابل توجهی بر جامعه یا دسترسی به پارلمان ایجاد کند».

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول