اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تل‌آویو: آمریکا مخالف تحقیقات دیوان لاهه علیه اسرائیل است

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که وزیر خارجه آمریکا ضمن اطلاع دادن به تل‌آویو درباره تصمیم واشنگتن برای رفع تحریم‌ها از دیوان کیفری بین‌المللی، مخالفت جدی خود با تحقیقات این دادگاه علیه اسرائیل را اعلام کرده است.

تل‌آویو: آمریکا مخالف تحقیقات دیوان لاهه علیه اسرائیل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

اشکنازی با صدور بیانیه‌ای درباره این گفت‌وگو با بلینکن، توضیح داد که درباره طیف وسیعی از موضوعات از جمله وضعیت مردم فلسطین و تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی (لاهه) درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه صحبت کرده‌اند.

به نوشته وبگاه «جوئیش پِرس»، وی در این بیانیه با اشاره به تصمیم دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» برای لغو تحریم‌هایی که دولت قبلی بر این دادگاه بین‌المللی وضع کرده بود، خبر داد: «وزیر خارجه بلینکن درباره تمایل ایالات متحده برای برداشتن تحریم‌ها از دیوان لاهه به من اطلاع داد».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره مواردی که بلینکن به او گفت، توضیح داد: «وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که ایالات متحده با فعالیت‌های دیوان [لاهه] درخصوص فلسطینی‌ها و تلاش‌های آن برای اعمال قدرت علیه کشورهایی غیر عضو، موافق نیست و تاکید کرد که آمریکا به تعهدات خود به اسرائیل پایبند می‌ماند».

بر اساس این گزارش، اشکنازی همچنین اظهار داشت: «من نیز موضع جدی اسرائیل علیه صلاحیت‌های دیوان را به اطلاع او (بلینکن) رساندم... من واضح گفتم که مداخله فعالانه تشکیلات خودگردان فلسطین در پیشبرد پرونده و تحقیقات [دیوان علیه اسرائیل] به هرگونه شانسی برای پیشرفت چه در سطح سیاسی و چه وضعیت میدانی، صدمه می‌زند. فعالیت فلسطینی‌ها، تاثیر مخربی بر روابط با اسرائیل دارد».

وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای درباره رایزنی بلینکن و اشکنازی خبر داد: «این دو درباره چالش‌های امنیتی منطقه‌ای، کمک‌های انسانی به مردم فلسطین و عادی‌سازی روابط با کشورهای مسلمان و عربی صحبت کردند».

سخنگوی این وزارتخانه افزود: «بلینکن تاکید کرد که دولت آمریکا باور دارد اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها باید از حقوق دموکراسی، آزادی، امنیتی و رفاه برابر برخوردار باشند».

پیش از این در خبرها آمده بود که وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد مسائل مختلف از جمله ایران و مذاکرات آتی حول برجام در وین صحبت کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول