اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: ادعای آمریکا درباره رعایت حقوق بشر، اوج نفاق است

وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد از نفاق آمریکا در مسئله حقوق بشر تأکید کرد که هیچ کشوری در نقض حقوق بشر، نمی‌تواند با واشنگتن رقابت کند.

دمشق: ادعای آمریکا درباره رعایت حقوق بشر، اوج نفاق است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه، گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در جهان را رد و تأکید کرد که واشنگتن بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

این نهاد سوری با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد، مطابق معمول، گزارش‌های آمریکا، شامل دروغ و ادعاهای بی‌اساس است و انتشار چنین گزارش‌هایی، بیانگر نژادپرستی و مداخله آشکار این کشور در مسائل داخلی سایر کشورهاست.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، زمانی که این گزارش درباره کشورهایی مانند ایران، روسیه، سوریه، چین و ونزوئلا است که آمریکا از سیاست‌های آنان راضی نیست، می‌بینیم که دروغ‌های آن بیشتر می‌شود.

سوریه تأکید کرد، ادعاهای آمریکا در گزارش پیرامون سوریه، برگرفته از گزارشهای گروه‌ها و حامیان تروریست‌ها در منطقه و جهان است، ولی در این گزارش، مطلبی درباره جنایات آمریکا منتشر نشده است.

دمشق با بیان اینکه آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در داخل و خارج از مرزهای خود است، خاطر نشان کرد، در این زمینه، هیچ کشوری نمی‌تواند با آمریکا رقابت کند، ولی سیطره این کشور بر رسانه‌ها و مطبوعات باعث شده است که این حقایق مخفی بماند.

بر اساس این بیانیه، ادعای آمریکا مبنی بر اینکه حقوق بشر، اولویت این کشور در سیاست خارجی است، اوج نفاق است؛ زیرا ملت سوریه به سبب تحریم‌های اقتصادی و غیرانسانی آمریکا، با مشکلات بسیاری در غذا و دارو روبه‌روست.

دمشق با بیان اینکه، فاجعه اصلی، تروریسمی است که تحت حمایت آمریکا قرار دارد، خاطر نشان کرد، واشنگتن هم‌اکنون در حال غارت نفت و گندم سوریه است و این گزارش‌ها علیه کشورهایی است که با سیاست‌های این کشور همراه نیستند.

وزارت خارجه سوریه در پایان  تأکید کرد، سوریه بارها مخالفت خود را با استفاده از مسئله حقوق بشر برای رسیدن به اهداف سیاسی اعلام کرده است و کشوری که در زمینه نقض حقوق بشر، پرونده خوبی ندارد، نباید درباره این مسئله سخن بگوید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول