اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مهر دانشجو معلمی بر دل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل راهگان خفر

مسئول گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان فارس گفت: به همت۳۲۳ نفر از دانشجو معلمان فارس به صورت مجازی به دانش آموزان بازمانده از تحصیل این استان، آموزش از راه دور ارائه می شود.

مهر دانشجو معلمی بر دل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل راهگان خفر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، توفیق گام نهادن در مسیر گروه‌های جهادی و گذر از ناخالصی‌ها موهبتی است، که شامل هر کسی نمی‌شود.

 در این میان هستند جوانانی که با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری تن‌پوش خدمت به تن می کنند و آتش به اختیار، به دل محرومیت‌ها می‌زنند. همین اخلاص در عمل، مهم‌ترین عامل همراهی مردم با گروه‌های جهادی است.  

جمعی از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان فارس، طی اقدامی تحسین برانگیز در طرح "مهر دانشجو معلمی" با قدم گذاشتن در مسیر جریان‌ساز اردوهای جهادی، فرهنگی، علمی و عمرانی پیشقدم شده اند. 

این جوانان آتش به اختیار دانشگاه فرهنگیان استان پهناور فارس هستند که با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، با برپایی گروه‌های خودجوش در امر آموزش دانش آموزان، ساماندهی و در اجرای پروژه های عمرانی محرومین فعال هستند. 

گروه جهادی شهید مسعود طاهری با تشکیل این گروه به صورت خودجوش و با همکاری بسیج سازندگی این بار به سراغ دانش‌آموزانی رفتند که در محروم‌ترین روستاهای شهرستان خفر  زندگی می کنند. 

دانشجو معلم‌های جهادگر، آتش به اختیار بوده و در جهت رضای خداوند قدم برداشته و منتظر دیده شدن از سوی نهادها، ارگان و مسؤولان نیستند، آنها مخلصانه و با دل‌های صاف و بی‌ریای خود به صحنه جهاد علمی برای دانش‌آموزان روستایی آمده‌اند و حتما مزدشان را از درگاه حق تعالی در دنیا و  آخرت دریافت خواهند کرد.

مدیر گروه جهادی شهید مسعود طاهری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: این گروه جهادی از سال ۹۴ فعالیت خود را در زمینه های مختلف با هدف رضایتمندی خداوند و زدودن محرومیت از چهره مناطق محروم آغاز به کار کرده است. 

محمدعلی کشتکانی اظهار کرد:  در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش کیفیت آموزش و بازماندن دانش آموزان محروم فارس از تحصیل  همچنین ایجاد شکاف های عمیق در بسترهای تربیتی، آموزشی و فرهنگی، این‌ گروه جهادی با هدف تحقق عدالت آموزشی و محرومیت زدایی از چهره روستاها، فعالیت های خود را دنبال کرده است. 

وی افزود: با شروع تعطیلات نوروزی گروه جهادی "شهید مسعود طاهری" دانشگاه فرهنگیان فارس با حضور ۳۰ دانشجو معلم استان فارسی در دو روستای فتح آباد و امیر سالار دهستان راهگان از توابع شهرستان خفر به آموزش دانش آموزان محروم این مناطق پرداختند.  

کشتکانی تاکید کرد: در شش روز حضور در این منطقه بیش از ۱۰۰ دانش آموز اهل دو روستای مذکور در برنامه های فرهنگی، تربیتی و آموزشی این گروه جهادی شرکت کردند. 

او همچنین با اشاره به حضور این گروه جهادی در مناطق مختلف کشور افزود: این گروه در قالب خدمات عام المنفعه همچنین کمک به نیازمندان حقیقی جامعه در استان فارس در شهرستان های نورآباد، قیروکارزین، داراب، حاشیه شهر شیراز و در استان های کرمانشاه، خوزستان، کهگیلویه و کرمان، پس از زلزله و سیل نیز خدمت رسانی کرده اند. 

مدیر گروه جهادی شهید مسعود طاهری بیان داشت: از ابتدای تاسیس این گروه جهادی، ۱۰ فعالیت فی سبیل الله در زمینه های تربیتی، آموزشی، فرهنگی و عمرانی انجام شده است. 

کشتکانی با اشاره به خدمات نوروزی گروه تحت اختیار خود بیان کرد: در حال حاضر مشعول فعالیت در طرح تدریس جهادی برای دانش آموزان محروم دهستان محروم راهگان از توابع شهرستان خفر هستیم. 

این مدیر جهادی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان فارس در نقاط محروم استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در طرح تدریس، ۳۲۳ نفر نیروی داوطلب دانشجو معلم در سراسر فارس برای افت تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان تلاش می‌کنند.

مدیر گروه جهادی شهید مسعود طاهری وابسته به دانشگاه فرهنگیان فارس، تعداد دانش آموزان بهره مند از آموزش های  مجازی حاصل از این گروه جهادی را در مقطع متوسطه  ۱۰۳ نفر، در مقطع ابتدایی ۷۰ نفر و دانش آموزان حضوری در مقطع ابتدایی را بیش از ۱۵۰ نفر برشمرد. 
 
کشتکانی مهم‌ترین هدف این گروه جهادی را تحقق عدالت آموزشی و پرورشی کودکان این سرزمین عنوان کرد. 

شهرستان خفر به مرکزیت شهر باب انار، ۵۴ روستا و آبادی نزدیک به ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.گفته می شود این شهرستان، عنوان یکی از پرتراکم‌ترین مناطق روستایی ایران را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول