اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تقاضای مالی برای امرار معاش بیشترین درخواست مددجویان از کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به بررسی درخواست‌های مددجویان از طریق سامانه سامد گفت: بیشترین درخواست مددجویان تقاضای کمک مالی برای امرار معاش با ۳۳ درصد بوده است.

تقاضای مالی برای امرار معاش بیشترین درخواست مددجویان از کمیته امداد

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بر اساس محورهای ابلاغی، برنامه عملیاتی این نهاد در سال جدید، در ۱۹ محور مشتمل بر ۱۳۷ راهبرد اجرایی، به منظور تحقق شعار سال در حوزه کاری این نهاد تدوین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای خانواده‌های مددجو بوده و با همین نگاه سرعت بخشی به فرآیند توانمندسازی خانواده‌های مددجو و تسهیل‌گری در این بخش با بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی و رویکرد خلاقانه و نوآورانه باید به عنوان یک اولویت مهم در تمامی بخش‌های کاری این نهاد بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان کارگزاران محرومیت زدایی نظام در نهاد ولایی کمیته امداد، جاری کردن گفتمان همگانی و همت و تلاش جهادی برای تحقق اهداف نام‌گذاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: نام‌گذاری سال صرفا یک شعار نیست بلکه نقشه راه است و در کمیته امداد امام تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» یعنی توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌ها و نظارت موثر بر طرح‌های ایجاد شده و برداشته شدن موانع پیش روی طرح‌های اشتغال است.

صفری در ادامه به برخی از مشکلات مددجویان این نهاد اشاره کرد و گفت: طبق نامه‌های ارجاعی از سامانه سامد به کمیته امداد بیشترین درخواست مددجویان تقاضای کمک مالی برای امرار معاش با ۳۳ درصد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: تامین هزینه‌های درمانی ۱۵ درصد و تقاضای تحت حمایت قرار گرفتن با ۷ درصد بیشترین فراوانی موضوع درخواست‌ها بوده که نشانگر مشکلات معیشتی و اقتصادی مددجویان است.

صفری به نقش خیرین در کمک به مددجویان و حل مشکلات آنها هم اشاره کرد و گفت: مردم نوع دوست استان در جشن نیکوکاری سال ۹۹ بیش از ۱۷ میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان کمک کردند که این میزان کمک با تحقق ۱۳۳درصدی و ۴۶درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی تصریح کرد: کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده از خیران و مردم نیک اندیش استان با رعایت حفظ عزت نفس و کرامت انسانی در بین خانواده‌های مددجو توزیع و یا به حساب بانکی آنها واریز شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول