اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

فهیم: «گاندو۲ » یک سروگردن از فصل نخست جلوتر بود/ طاقت دولت مدعی فضای معتدل اندازه بچه‌دموکرات‌ها هم نیست!

منتقد سینما و تلویزیون با بیان اینکه فصل دوم «گاندو» یک سر و گردن از فصل نخست جلوتر بود گفت: دولت آشنا به رکن چهارم دموکراسی و مدعی فضای معتدل، طاقتش به اندازه بچه‌دموکرات‌ها هم نیست.


فهیم: «گاندو۲ » یک سروگردن از فصل نخست جلوتر بود/ طاقت دولت مدعی فضای معتدل اندازه بچه‌دموکرات‌ها هم نیست!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن‌امروز گفت‌وگویی با محمد‌تقی فهیم، منتقد سینما و تلویزیون درباره فصل دوم سریال«گاندو» انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید. 


فصل دوم «گاندو» یک سر و گردن از فصل نخست جلوتر بود

- سال‌هاست مخاطبان سریال‌ها عادت کرده‌اند در فصل دوم سریال‌های پرطرفدار به نسبت فصل نخست با یک افت محسوسی مواجه شوند.

- به جرأت می‌توان گفت برخلاف رویه، فصل دوم سریال «گاندو» نسبت به فصل نخست از کیفیت بهتری در همه بخش‌ها برخوردار بود و از نظر موضوع، مضمون، مؤلفه‌‌های فنی و حتی رویکردهای پژوهشی یک سر و گردن از فصل نخست جلوتر بود. 

- «گاندو ۲» بهترین اثر جواد افشار در کارنامه کاری‌اش محسوب می‌شود.

سرآمد بازیگران «گاندو» وحید رهبانی است

- نباید از ایفای نقش تاثیرگذار و متمرکز بازیگران نقش‌های ماموران امنیتی به سادگی بگذریم، بازیگرانی که با هدایت صحیح کارگردان کار بخوبی توانسته‌اند از پس نقش‌های‌شان برآیند.

- ما در این مجموعه شاهد هستیم بازیگران جوانی چون پندار اکبری به یک بلوغ بازیگری رسیده‌اند که در این میان باید گفت سرآمد بازیگران «گاندو» وحید رهبانی است.

- این بازیگر حوزه تئاتر بخوبی توانسته است با بهره‌گیری از تکنیک‌های بازیگری، یک مامور امنیتی باور‌پذیر و دوست‌داشتنی را به تصویر بکشد؛ مامور امنیتی‌ای که علاوه بر جدی بودن شخصیت خود، رابطه عاطفی و خوبی با زیردستانش برقرار کرده است. 

طاقت دولت مدعی فضای معتدل اندازه بچه‌دموکرات‌ها هم نیست!

- هیچ رخدادی برای ما منتقدان دردناک‌تر از سانسورهای دولتی سلیقه‌ای نیست.

- دولت آشنا به رکن چهارم دموکراسی و مدعی فضای معتدل، طاقتش به اندازه بچه‌دموکرات‌ها هم نیست.

- سال‌هاست از ساخت و نمایش فیلم‌های آمریکایی‌ای که به قلب سنا می‌زنند و رئیس‌جمهورها را به صلابه می‌کشند تعریف و تمجید کرده‌ایم تا شاید خودمان به نقطه‌ای برسیم که در نقد درون ساختار سیاسی ارتقا یابیم.

گاندو در راستای تقویت اعتماد عمومی خوش درخشید

- گاندو به عنوان مدلی از نمایش که درون سیستم به پاکسازی می‌پردازد، امیدواری‌هایی را برای افزایش اعتماد به نفس برنامه‌سازان و سینمایی‌ها ایجاد کرد.

- این سریال در راستای تقویت اعتماد عمومی خوش درخشید و بالاخره جسارت و شهامت در ورود به زوایای تاریک گعده نفوذی‌ها، قدرت آقازاده‌ها، واداده‌ها و رویزیونیست‌ها را به نمایش گذاشت.

با توقف پخش گاندو تحمل ضعیف آقایان به حد اعلا خودنمایی کرد

- گاندو در عین اهمیت در حوزه سیاست و ریاست و وطن‌فروشی، ارزش‌های دراماتیک عامه‌پسندی هم داشت و این می‌توانست برای جلب توده‌ها و خواص مردد در مشارکت‌ها موثر واقع شود.

- کوته‌بینی و فقدان درک از کار رسانه و نمایش منتقدانه و نه براندازانه در سال‌های گذشته مانع از کارکرد درست و نهادینه رسانه و سینما شده است و حالا با توقف پخش گاندو، تیر بدفهمی و تحمل ضعیف آقایان به حد اعلا خودنمایی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول