اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بازار 700 میلیونی منطقه برای 5 هزار شرکت دانش بنیان/ رفع موانع تولید دانش‌بنیان‌ کلید چند در است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: رفع مانع از تولید در شرکت‌های دانش بنیان به مثابه کلیدی است که مقام معظم رهبری فرمودند می‌توان با آن چند در را باز کرد؛ این کلید با سایر کلیدها متفاوت است زیرا متکی به توانایی داخلی است.

بازار 700 میلیونی منطقه برای 5 هزار شرکت دانش بنیان/ رفع موانع تولید دانش‌بنیان‌ کلید چند در است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس امروز (یکشنبه 15 فروردین 1400 )‌ در موافقت با در اولویت قرار گرفتن طرح جهش تولید دانش بنیان در دستورکار مجلس اظهار داشت: در سال جاری رهبر معظم انقلاب رفع موانع تولید و معضلات را وظیفه همگان برشمرده‌اند؛ قانون شرکت‌های دانش بنیان در سال 89 مصوب شده است و توانسته کشور را به مرز 5 هزار شرکت دانش بنیان برساند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای کشور به لحاظ نیروی انسانی تحصیل‌کرده که حدود 14 میلیون نیروی  جوان تحصیل کرده هستند و اگر بنای استفاده از این ظرفیت را نداشته باشیم، می‌تواند تهدیدی به حساب آید باید بکوشیم از این فرصت حداکثر استفاده را کرده و در تولید دانش بنیان و بازار دانش بنیان‌ها گام‌های اساسی برداریم.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: حدود 600 میلیون نفر در 15 کشور پیرامون جمهوری اسلامی ایران حضور دارند، ضمن این که هشتاد و اندی میلیون هم در کشورمان حضور دارند که عملا بازار 700 میلیونی و مصرفی محصولات دانش بنیان پیش روی ماست که با نقطه اشباع فاصله بسیار زیادی دارد.

متفکر آزاد خاطرنشان کرد: باید به حوزه جدیدی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور برسیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح جهش تولید دانش بنیان ماه‌های متمادی است که در مجلس بررسی می‌شود و جلسات متعددی در کمیسیون‌های مختلف در این باره وقت گذاشته شده است و بنا داریم با قانونی کردن آن به دنبال مانع‌زدایی تولید از شرکت‌های دانش بنیان باشیم تا بتوانیم کشور را به مرزهای جدیدی از تولید و اشتغال برسانیم.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: رفع مانع و مشکلات از تولید در شرکت‌های دانش بنیان به مثابه کلیدی است که مقام معظم رهبری فرمودند می‌توان با آن چند درب را باز کرد. این در حالی است که این کلید با سایر کلیدها متفاوت است زیرا متکی به توانایی داخلی است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول