اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

پرواز به استانبول کرونازده فقط با ۷۰۰ هزار تومان!/ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: برنامه‌ای برای قطع پروازهای ترکیه نداریم

به رغم اینکه ترکیه در بحرانی‌ترین شرایط شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا قرار دارد اما نه تنها پروازها به این کشور متوقف نشده بلکه با ارزان‌ترین قیمت انجام می‌شود.

پرواز به استانبول کرونازده فقط با ۷۰۰ هزار تومان!/ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: برنامه‌ای برای قطع پروازهای ترکیه نداریم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر در گزارشی به تداوم پروازها به ترکیه با قیمت‌های ارزان با وجود وضیعت وخیم کرونا در این کشور پرداخته است که بخش‌هایی از آن در ادامه می‌آید.

۸۵ مرکز استان در کشور ترکیه در وضعیت بحرانی از لحاظ شیوع ویروس کرونا هستند و روز به روز به تعداد مبتلایان به کرونا افزوده می‌شود. به عنوان مثال آمار مبتلایان ترکیه به ویروس جهش یافته در یک روز به ۳۲ هزار نفر رسید با وجود اینکه تعداد قربانیان آن نسبت به تعداد مبتلایان زیاد نیست اما درگیری افراد با ویروس جهش یافته اتفاق ناخوشایندی است.
 


همچنین با وجود قرمز بودن این مقصد اما همچنان سفر به ترکیه در ایام نوروز انجام می‌شد و هنوز هم ادامه دارد چون سفر به این کشور هنوز جزو سفرهای ارزان قیمت خارجی است.

در تازه‌ترین اخبار نسبت به سفرهای خروجی مسافران ایرانی به مقصد ترکیه، تنها واکنش‌ها به آن واکنش وزیر بهداشت بوده که از این سفرها ابراز نگرانی کرده است و با وجود آنکه مدیران در این وزارت خانه هشدار داده بودند اما نه تنها پروازها به مقصد ترکیه متوقف نشد بلکه بلیت هواپیما برای مقصدی مثل استانبول در ارزان‌ترین نرخ خود قرار گرفته است!

به عنوان مثال برای پرواز از تهران به استانبول نرخ بلیت هواپیما در تاریخ امروز تنها ۷۱۹ هزار تومان است این رقم با اختلاف ۲۰ هزار تومان فردا به ۷۴۰ هزار تومان خواهد رسید. مسافران این مقصد کرونایی بنا به آنچه که دولت ترکیه اعلام کرد، تنها لازم است تست منفی کرونا به همراه داشته باشند.

از آن طرف ترددهای بین استانی نیز در داخل ایران بنابر گزارش وزارت راه و شهرسازی ۱۴۴ درصد رشد داشته است و مسافران مبتلا به کرونا آزادانه به سفر رفتند. مسافران ورودی به ایران نیز در حال برگشت هستند.
 


در این راستا وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر کشور نوشته که با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته، ضروری است حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با کشور مذکور متوقف شود.

با وجود اینکه این نامه آنی در روز یازدهم فروردین ۱۴۰۰ نوشته شده اما با گذشت چهار روز همچنان این سفرها پا برجاست. از سوی دیگر آژانس‌های مسافرتی نیز اقدام به برپایی تورهای گردشگری به مقصد ترکیه می‌کنند و در برخی دیگر با تبلیغ تورهای ترکیه اعلام می‌کنند که با پایان ایام نوروز این نرخ‌ها برای سفر به ترکیه کمتر شده است. این در واقع تبلیغ دیگری برای سفر گردشگران ایرانی به مقصد کرونایی ترکیه است. اقدامی که وزارت بهداشت را برای آمار قربانیان و مبتلایان به ویروس نگران‌تر کرده است.
 


در همین رابطه دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: سفر به ترکیه ادامه دارد و تا این لحظه همه پروازها طبق برنامه انجام شده است.

مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه فعلا برنامه‌ای برای قطع پروازها به ترکیه به دلیل افزایش کرونا اعلام نشده است از احتمال سختگیری و اقدامات جدید برای کنترل کرونا در مرزهای مشترک خبر داد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: قرار است در جلسه آتی ستاد مبارزه با کرونا موضوع قطع پروازها بررسی شود، در صورتی که ستاد برنامه قطع پروازها را ابلاغ کند پرواز شرکت های هواپیمایی در مسیر ترکیه لغو خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول