اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم برندسازی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان بر برندسازی محصولات کشاورزی این استان به ویژه حنا، چای ترش، خرما و میوه‌های خاص در کشور تاکید کرد.

لزوم برندسازی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، احمد علی موهبتی صبح امروز در نشست با مسئولان بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برخلاف همه محدودیت ها سهم بخش کشاورزی درایجاد  اشتغال استان از سایر بخش ها بیشتر است و بخش اعظم نیروی کار در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

موهبتی خدمات مجموعه جهادکشاورزی کشاورزی استان در توسعه متوازن بخش کشاورزی را بی بدیل خواند و افزود: برای دست یابی به توسعه همه جانبه باید تحرک و نقش آفرینی مردم و بهره برداران را بیش از پیش مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: با حداقل های منابع آب و خاک می‌توان به حداکثرهای اعجاب‌انگیزی در تولید دست یابیم تولید بیشتر ضامن امنیت پایدار خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه انسداد راه رسیدن به هدف نیست تأکید کرد: در سالی که گذشت  گام‌های بلندی برای رفع موانع تولیدبرداشته شده نیاز است دولت ومجلس هم  بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان را حمایت نمایند.

موهبتی بیان کرد: برندسازی محصولات کشاورزی استان خصوصا حنا، چای ترش، خرما و میوه‌های خاص استان برای توسعه بخش کشاورزی و خصوصا معرفی جایگاه بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان در کشور  ضروری است.

وی گفت: به دلیل شرایط اقلیمی سال آبی خوبی نداریم و نیاز  است از منابع آب و خاک با بکار گیری شیوه های نوین آبیاری، حداکثری بهره وری از آب موجود در افزایش تولیدات بخش کشاورزی داشته باشیم.

موهبتی آینده درخشانی را با وجود ظرفیت های شیلاتی برای جنوب استان بویژه سواحل مکران متصور شد وگفت: توسعه فعالیت‌های شیلاتی در صیدانواع ماهی، پرورش میگو و صنایع مرتبط با بخش انشالله به زودی رونق دوچندانی دراستان ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در این نشست به ظرفیت های تولیدی در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و جنگل و مرتع اشاره کرد و گفت برای بالفعل کردن همه توانمندی های بخش کشاورزی باید برای هر زیر بخش برنامه تولید کنیم تا با بهره‌گیری از همه منابع بتوانیم جایگاه بخش کشاورزی را ارتقا دهیم.

محمد علی نیکبخت افزود: تاکنون ١٣ برنامه برای ارتقا و توسعه زیر بخش‌های مختلف کشاورزی با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی تدوین کرده ایم.

وی جنوب سیستان و بلوچستان را یک فرصت استثنایی برای تولید تولید میوه های گرمسیری برشمرد و گفت: با اجرای طرح های توسعه ای می‌توانیم بخش اعظم نیاز کشور به میوه‌های گرمسیری خصوصا موز کشور را تامین کنیم که این امر در ایجاد فرصت های شغلی جدید و ایجاد درآمد اقتصادی در منطقه بسیار حائز اهمیت است.

نیکبخت گفت: با توجه به زیر ساخت‌های موجود و توانمندی خاص استان در پرورش دام، سیستان و بلوچستان می‌تواند در قالب یک برنامه پنج ساله بخش اعظم کمبود گوشت قرمز کشور را در استان تولید و به بازار عرضه کند و  برنامه اجرایی این طرح، تدوین و آماده اجراست.

مجری طرح آبرسانی دشت سیستان گفت: در حال حاضر مرحله سوم آبیاری به مزارع دشت سیستان در حال انجام است و برای نهایی شدن طرح عظیم آبرسانی به ۴۶هزارهکتار ازاراضی دشت سیستان، تشکیل سازمان بهره‌بردار و نظام بهره‌برداری ضرورت دارد.

نیکبخت با اشاره به مزیت های طرح سیستان  اظهار کرد: با وجود طرح آبرسانی امکان اجرای هر نوع الگوی کشت در منطقه وجود دارد.

وی تاکید کرد: بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آبیاری با توجه به شرایط اقلیمی استان ضرورت بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول