اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تداوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان کرونا در سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از اجرای مرحله دوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا در استان سمنان خبر داد.

تداوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان کرونا در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج کارخایی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای مرحله دوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا در استان سمنان در ساختمان معاونت عمرانی استانداری سمنان اظهار کرد: با عنایت به تأکید استاندار سمنان و ابلاغ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مرحله دوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا در استان اجرا می‌شود.

او گفت: در مرحله دوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا، از ورود و ارائه خدمات به افراد مبتلا به کرونا در دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان، شهرداری‌ها، شعبات مرکزی و پرتراکم بانک‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، شرکت‌های مسافربری، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن، دفاتر فروش بلیت و دفاتر پیشخوان و خدمات الکترونیک خودداری خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اضافه کرد: در این طرح، ارائه خدمات به مبتلایان به بیماری کرونا که باید دوران قرنطینه را سپری کنند، در مراکز مشمول طرح ممنوع است و مراجعان ملزم به ارائه کارت یا شماره ملی هستند و در صورت مثبت بودن افراد به کرونا که در اپلیکیشن ماسک مشخص خواهد شد، از ورود آنها جلوگیری خواهد شد.

کارخایی بیان کرد: با ابلاغ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، مسؤولیت حسن اجرای طرح در شهرستان‌ها به عهده فرمانداران و در دستگاه‌ها و سازمان‌ها و مراکز مرتبط به عهده مدیران و شهرداران است.

او افزود: ضرورت و لزوم اجرای طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کووید-۱۹ با استفاده از اپلیکیشن ماسک در استان با توجه به اوج‌گیری مجدد و شروع موج جدید بیماری کرونا که منجر به تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها شده، بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: از فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان درخواست می‌شود تا برای پیشگیری و مبارزه با ویروس منحوس کرونا و حفظ سلامتی مردم و مجموعه زیرپوشش، همکاری لازم را برای اجرا و عملیاتی کردن مرحله دوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا انجام دهند.

آخرین آمار کرونا در استان سمنان

کارخایی بیان کرد: برای استفاده مناسب از اپلیکیشن ماسک که اطلاعات کامل بیماران مبتلا به کرونا که باید دوران قرنطینه را بگذرانند در آن ثبت شده است، دانشگاه علوم پزشکی سمنان و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همکاری و هماهنگی لازم را خواهند داشت.

او افزود: به‌منظور اجرای دقیق مرحله دوم طرح، تیم‌های ارزیاب خصوصاً توسط فرمانداری‌ها از مجموعه دستگاه‌های متولی و از مراکز و دستگاه‌های مشمول طرح به‌صورت مستمر بازدید و بازرسی خواهند کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: یکی از راه‌های پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصاً گذراندن دوران قرنطینه افراد بیمار در مراکز درمانی یا منازل است که حضور و تردد افراد مبتلا در جامعه می‌تواند خطرآفرین و موجب گسترش شیوع کرونا در جامعه باشد که هدف از اجرای این طرح جلوگیری از حضور و تردد افراد مبتلا در جامعه است.

کارخایی بیان کرد: تشدید رعایت مسائل بهداشتی، فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، زدن ماسک و رعایت دوران قرنطینه بیماران مبتلا ازجمله موارد بسیار مهم برای مبارزه با کرونا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول