اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

سامانه جامع «پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در جنوب‌شرق کشور راه‌اندازی می‌شود

معاون رسانه، آموزش و فرهنگ‌سازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان از راه‌اندازی سامانه جامع پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در جنوب‌شرق کشور خبر داد.

سامانه جامع «پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در جنوب‌شرق کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سیدمجتبی طباطبایی‌زاده در جلسه با مدیران رسانه های سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: پس از بیانات مقام‌معظم‌رهبری و انتخاب شعار سال به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان در قالب طرحی ابتکاری و با همکاری سایر نهادها در نظر دارد تا سامانه‌ای جامع با محوریت همین موضوع در حوزه جنوب‌شرق کشور راه‌اندازی کند.

وی افزود: در این طرح قرار است تا پس از راه‌اندازی سامانه؛ تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تمامی افرادی که در حوزه تولید و اشتغال‌زایی فعالیت داشته و در راستای اجرای امور خود نیازمند پشتیبانی و رفع موانع هستند نام‌نویسی کرده و پس از بارگذاری مستندات مورد نیاز در سامانه، کدرهگیری خود را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اتمام مراحل ثبت نام، ستاد امر به معروف و نهی از منکر پس از مشورت و گفت‌وگو با کارشناسان خبره در هر بخش، موارد مطرح شده در خوداظهاری افراد را با بررسی کرده و نسبت به برطرف کردن موانع تولید و حمایت و پشتیبانی از کارآفرینان در حد توان و بضاعت خود و نهادهای همکار گام برمیدارد.

به گفته طباطبایی‌زاده؛ در گام اول جلساتی با مدیرکل صداوسیما مرکز سیستان وبلوچستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، ریاست پارک علم و فناوری و برخی مدیران پایگاه‌های خبری و مطبوعات استان برگزار شد و همه این دستگاه‌ها نیز قول همکاری و حمایت داده‌اند.

وی تاکید کرد: ما در این سامانه قصد داریم تا پل ارتباطی میان تولیدکنندگان و مدیران و متولیان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط باشیم تا ضمن تحقق عملیاتی شعار سال و فرامین رهبر انقلاب، برای رونق تولید و پیشرفت و آبادانی بیش از پیش سیستان وبلوچستان تلاش کنیم که طبیعتاً در این مسیر همکاری همه دستگاه‌ها و مدیران و رسانه‌ها و کارشناسان غیرقابل کتمان است.

قوه قضائیه حامی کارآفرینان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان نیز در این زمینه اظهار کرد: رسیدگی به امور مربوط به تولیدکنندگان و حمایت از تولید و قشر زحمتکش کارگران جزو اولویت‌های دستگاه قضا است که ریاست قوه‌قضائیه نیز همواره بر آن تاکید داشته‌اند.

مهدی شمس‌آبادی افزود: در استان سیستان وبلوچستان با توجه به اینکه از لحاظ صنعتی و کارخانجات نسبت به سایر استان‌های کشور در وضعیت خوبی قرار نداریم ضرورت دارد تا تولیدکنندگان و کارآفرینان از حمایت‌های ویژه‌تری برخوردار شوند که راه‌اندازی این سامانه ضمن شناسایی بهتر افراد، می‌تواند مسیری موثر و مطمئن برای تحت پوشش قرار دادن آنها باشد.

وی ادامه داد: دادستانی نیز با تمام توان خود آمادگی دارد تا در چارچوب قانون و ضوابط هرگونه مانعی که در این مسیر وجود دارد را از پیش رو بردارد و امیدواریم که بتوانیم با این اقدام، به کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید و بالتبع آن افزایش شاخص‌های امنیتی در استان کمک کنیم.

حمایت از ایده‌های خلاق

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان گفت: یکی از ماموریت‌های مهم ما در پارک علم وفناوری استان حمایت از ایده‌های خلاق، کارآفرینان گمنام و جوانان صاحب فکر و ایده است که تا حد توان خود در زمینه‌های مشاوره‌ای، حقوقی، مالی و مالیاتی، حسابداری و ارائه تسهیلات و در اختیار گذاشتن مکان استقرار در خدمت این افراد خواهد بود.

محمدنبی شهیکی افزود: در کنار این نوع حمایت‌ها که به صورت دائمی و بسته به نوع ایده و حرفه افراد از آنها می‌شود، راه‌اندازی و پیشتبانی این سامانه را نیز در بستر وب متقبل شده‌ایم که با استفاده از توان شرکت‌های متخصص درون پارک این کار را به سرانجام خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: طرح اولیه سامانه از طرف ستاد امر به‌معروف‌ونهی از منکر ارائه شده و این موارد در اختی ار شرکت خلاق ما در پارک علم وفناوری قرار داده شده و حداکثر ظرف مدت 15 روز سامانه آماده رونمایی و بهره‌برداری خواهد بود.

شایان ذکر است در این طرح رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها جزو پایه‌های اصلی تحقق و اجرا محسوب می‌شوند که تاکنون مدیران فارس، خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی(ایرنا)، مهر، تسنیم، پایگاه خبری عصرهامون، تحلیل بازار و... نیز آمادگی و حمایت خود را اعلام کرده‌اند که در سامانه نیز محلی برای اعلام آمادگی سایر رسانه‌ها تعبیه شده است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول