اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

صدرالحسینی: فرانسه به‌دنبال مهندسی گفتگوها در وین است/ مردم به سوءاستفاده انتخاباتی از مذاکرات جواب منفی می‌دهند

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه فرانسه به‌دنبال مهندسی مذاکرات در وین است گفت: اگر کسی بخواهد از مذاکراتی که به منافع ملی ما ارتباط دارد در حوزه رای‌آوری، گروهی و جناحی استفاده کند حتما با جواب منفی مردم مواجه می‌شود.

صدرالحسینی: فرانسه به‌دنبال مهندسی گفتگوها در وین است/ مردم به سوءاستفاده انتخاباتی از مذاکرات جواب منفی می‌دهند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه فرهیختگان پیرامون مذاکرات روز سه‌شنبه دستگاه دیپلماسی کشورمان با کشورهای ۱+۴ درقالب کمیسیون مشترک برجام، گفت‌وگویی با سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل منطقه انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظر می‌گذرد.

آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به‌دنبال ایجاد دوگانگی در داخل ایران هستند

- با توجه به فراز و فرودهایی که در حوزه پرونده هسته‌ای و به‌ویژه پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام داشتیم، یک موقعیت مشخص و روشن برای نظام جمهوری اسلامی به‌وجود آمد و در این موقعیت از طرف بالاترین مقامات کشور درخصوص موضع جمهوری اسلامی پیرامون برجام سخنان قاطعی بیان شد.

- آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها پس از شنیدن این مواضع سعی کردند به شیوه‌های مختلف به موضوع ورود کرده و یک دوگانگی در داخل ایران ایجاد کنند.

قصد دارند در باغ سبز به ایران نشان دهند

- از آن بابت که‌ بایدن و بلینکن دائم به‌دنبال بحث مذاکره با ایران هستند آنها در مذاکرات احتمالی موضوعات و مسائل مختلفی ازجمله مسائل حاشیه‌ای در ارتباط با برجام و در ارتباط با موضوع تعهدات جمهوری اسلامی در حوزه هسته‌ای، تثبیت جمهوری اسلامی در پروتکل الحاقی و... مدنظر دارند.

- اما با عنایت به اعلام مواضع قاطع جمهوری اسلامی در این رابطه، به‌نظر می‌رسد آنها با پیش‌قراولی فرانسه تا حدودی عقب‌نشینی کردند و نسبت به دادن امتیازات به جمهوری اسلامی قصد دارند در باغ سبزی را نشان دهند.

کسی که از برجام خارج شده حقی برای حضور در گفت‌وگوها ندارد

- به‌نظر می‌رسد که در مذاکرات روز سه‌شنبه آمریکایی‌ها حضور داشته باشند، اما با توجه به مواضع مشخص نظام جمهوری اسلامی درخصوص عدم‌مذاکره با آمریکا در موضوع برجام حتما این مساله باید مدنظر قرار گیرد که مذاکرات بین جمهوری اسلامی و کشورهایی که در برجام حضور دارند باید انجام شود.

- مذاکره در موضوع برجام و حفظ آن است و کسی که از برجام خارج شده است هیچ‌گونه حقی برای حضور در گفت‌وگوها را نخواهد داشت.

فرانسه به‌دنبال مهندسی مذاکرات در وین است

- به‌نظر می‌رسد مجددا فرانسه و ‌مکرون و وزیر خارجه وی مهندسی گفت‌وگوهای احتمالی آینده را دنبال می‌کنند که این خودش یک تحریف واقعی است.

- مواضع فرانسه و کشورهای اروپایی در ارتباط با برجام پس از خروج آمریکایی‌ها کاملا روشن و واضح است و نباید بار دیگر نسبت به این مواضع بی‌توجهی صورت گیرد.

غرب امتیازات حداقلی به ما می‌دهد تا برجام حفظ شود

- یکی از مسائلی که درباره مذاکرات سه‌شنبه مطرح می‌شود این گزاره است که غرب ایران را در سیر مذاکرات پرهزینه قرار می‌دهد و در این سیر، امتیازات حداقلی به ما می‌دهد تا برجام حفظ شود.

سوءاستفاده انتخاباتی از مذاکرات جواب منفی مردم را در پی دارد

- هنوز هیچ گونه آبنبات‌چوبی‌ای هم در این رابطه اعلام نشده که ممکن است به یکی از طرفین از‌جمله جمهوری اسلامی داده شود که کسی بتواند از این در حوزه انتخابات ۱۴۰۰ استفاده کند.

- از طرفی موضوعات کلان که به منافع ملی کشور مربوط است نباید به هیچ عنوان مورد وجه‌المصالحه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی قرار گیرد.

- قطعا و یقینا ملت ما هم به این آگاهی رسیده‌اند و اگر کسی بخواهد از مذاکراتی که به منافع ملی ما ارتباط دارد در حوزه رای‌آوری، گروهی و جناحی استفاده کند حتما با جواب منفی مردم مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول