اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

سیل و رانش زمین در اندونزی و تیمور شرقی بیش از 30 قربانی گرفت +فیلم

در پی سیل ناشی از بارش شدید باران، 23 نفر در جزیره «فلورس» اندونزی جان باختند و هشت نفر دیگر در تیمور شرقی در همسایگی اندونزی به کام مرگ رفتند.

سیل و رانش زمین در اندونزی و تیمور شرقی بیش از 30  قربانی گرفت +فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سیل ناشی از بارش‌های سیل‌آسای امروز (یکشنبه) در اندونزی، ۲۳ نفر را در جزیره «فلورس» این کشور به کام مرگ کشاند. همچنین در پی جاری شدن سیل، نه نفر زخمی و پنج نفر مفقود اعلام شدند. در کشور کوچک تیمور شرقی در همسایگی اندونزی هم مرگ هشت نفر گزارش شد.

 

 

به گزارش «رویترز»، سخنگوی آژانس مدیریت بلایای طبیعی اندونزی گفت سیل زندگی ۴۹ خانواده را در این جزیره مختل کرد و با اشاره به بخش شرقی جزیره فلورس گفت ده‌ها خانه در روستای «لامانله» زیر گل دفن شدند یا سیل آن‌ها را برد.

در «دیلی» پایتخت کشور تیمور شرقی هم از اواخر روز شنبه بارش و وزش شدید باد ادامه داشته و این شهر را در تاریکی به دلیل قطعی برق فرو برده و همچنین کاخ ریاست‌جمهوری را آب گرفته است.

آژانس آب و هوای اندونزی در همین حال گفته که به دلیل نزدیک شدن توفان گرمسیری به دریای «ساوو» بین بخش جنوبی استان «سوندای شرقی» و سواحل شمالی تیمور شرقی، بارش و وزش‌های بیشتر در راه است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول