اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید ترکیه بر تداوم عملیات نظامی در خاک عراق

وزیر دفاع ترکیه در بازدید از مرز عراق و سوریه بر تداوم عملیات‌های نظامی در خاک عراق تأکید کرد.

تأکید ترکیه بر تداوم عملیات نظامی در خاک عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز شنبه (دیروز) از مرکز فرماندهی یگان پیاده نظام ۲۳ در منطقه شرناق واقع در جنوب شرقی ترکیه در نزدیکی مرز عراق و سوریه بازدید کرد.

او در جریان این بازدید گفت که عملیات‌ها در عراق ادامه دارد و بزودی شاهد تحرکات نظامی خواهیم بود.

وی تصریح کرد که عملیات‌های نظامی ما تا نابودی آخرین تروریست و نجات ملت‌ از آفت تروریسم ادامه خواهد داشت.

آکار مدعی شد که حمایت از امنیت ملت ترکیه در عین حال به نفع امنیت و ثبات ملت برادر عراق است و باعث برقراری آرامش و امنیت در کل منطقه می‌شود.

طبق گزارش وبگاه «بغداد الیوم»، وزیر دفاع ترکیه همچنین گفت که ارتش این کشور به دقت اوضاع و تحرکات عناصر پ‌.ک.ک در شمال عراق به ویژه در سنجار و مخمور واقع در شمال عراق را زیر نظر دارد و ترکیه آمادگی خود برای همکاری و هماهنگی کامل با عراق به منظور بیرون راندن تروریست‌ها از منطقه را به طرف عراقی ابلاغ کرده است.

آکار افزود که ما منتظر اجرای اقدامات لازم برای نابودی تروریست‌ها در سنجار و مخمور در آینده نزدیک هستیم و اطمینان داریم که همسایگان عراقی ما نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهند داد و نیز به دقت اوضاع را زیرنظر داریم.

ترکیه اخیرا به بهانه مبارزه با عناصر پ‌‌.ک.ک اجرای عملیات‌های نظامی در داخل خاک عراق را شدت بخشیده و همین امر با واکنش‌هایی در داخل عراق مواجه شده و تاکنون نمایندگان پارلمان و شخصیت‌های سیاسی مختلف این کشور درباره مقاصد ترکیه برای اشغال سنجار هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول