اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رشد ۱۰۴ درصدی بستری‌‌های کرونایی در کاشان/ کاهش رعایت پروتکل‌ها به کمترین میزان در ۶ ماه اخیر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: به دلیل عدم اتخاذ تصمیمات مناسب در محدود کردن سفرها و بی‌تفاوتی برخی از همشهریان و هم‌وطنان، در روز ۱۳ فروردین نسبت به اولین روز از سال جدید شاهد رشد ۱۱۳ درصدی تعداد بیماران در منطقه بوده‌ایم، تعداد بیماران بستری نیز رشد ۱۰۴ درصدی داشته است.

رشد ۱۰۴ درصدی بستری‌‌های کرونایی در کاشان/ کاهش رعایت پروتکل‌ها به کمترین میزان در ۶ ماه اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، سید علیرضا مروجی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، رعایت فاصله اجتماعی در مراکز ورزشی این شهرستان تقریباً صفر است، اظهار کرد: استفاده از ماسک در بین مردم منطقه کاشان به ۵۰ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان اینکه در ۶ ماه اخیر استفاده از ماسک در کاشان به کم‌ترین میزان رسیده است، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم با ۴۵ درصد، به کمترین میزان در ۶ ماه اخیر رسیده است که جای نگرانی دارد.

وی با اشاره به اینکه، بیشترین رعایت فاصله اجتماعی با ۹۲ درصد مربوط به صنایع تولیدی است، افزود: به دلیل عدم اتخاذ تصمیمات مناسب در محدود کردن سفرها و بی‌تفاوتی برخی از همشهریان و هم‌وطنان، روند بیماران کرونا مثبت در منطقه کاشان رو به رشد بوده و در روز ۱۳ فروردین نسبت به اولین روز از سال جدید شاهد رشد ۱۱۳ درصدی تعداد بیماران بوده‌ایم.

مروجی با اشاره به اینکه، تعداد بیماران در روز ۱۳ فروردین به ۱۶۸ رسید که رشد ۱۰۴ درصدی در خصوص بستری‌ها داشته است، خاطرنشان کرد: از همشهریان تقاضا داریم دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات را رعایت کنند.

مهدی دلاوری نیز در ادامه، اظهار کرد: تاکنون هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا در کاشان به کادر بهداشتی و درمانی، سالمندان و بیماران خاص تزریق‌شده است، واکسیناسیون بیماران خاص از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است، امیدواریم تا یک ماه آینده ۵۰ درصد بیماری‌های خاص واکسینه شوند‌.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد کادر درمان تاکنون واکسینه شده‌اند، افزود: تیم‌های واکسیناسیون در بیمارستان متینی مستقر هستند که صبح و عصر با اولویت‌های مشخص‌ شده جامعه هدف را واکسینه می‌کنند.

وی در خصوص واردات واکس کرونا از طریق بخش خصوصی به کاشان تصریح کرد: تاکنون هیچ شرکت و فردی برای واردات واکسن اعلام آمادگی نکرده است، اما در صورت واردات واکسن توسط بخش خصوصی تزریق آن باید زیر نظر وزارت بهداشت باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول