اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

۲۸۸ هزار «تهرانی» در همه گیری کرونا خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در سال ۹۹، ۳۵۵ هزار و ۶۵۵ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این میزان مراجعه، ۲۸۸ هزار و ۵۶۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

۲۸۸ هزار «تهرانی» در همه گیری کرونا خون اهدا کردند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد رضا مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه گزارش آماری اداره کل انتقال خون استان تهران در سال ۹۹ نشان می‌دهد طی این سال ۳۵۵ هزار و ۶۵۵ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند، افزود: طی سال ۹۹ از این میزان مراجعه ۲۸۸ هزار و ۵۶۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به ترکیب اهدا کنندگان با توجه به استمرار اهدای خون، گفت: ۱۳۰ هزار و ۷۰۳ نفر از اهدا کنندگان این سال مستمر بوده‌اند و طی مدت یاد شده، ۹۹ هزار و ۶۷۳ اهدا کننده با سابقه و ۵۷ هزار و ۲۵۵ اهدا کننده بار اولی ثبت شده است.

مهدی زاده افزود: در سال ۹۹ آمار اهدای بانوان به ۱۴ هزار و ۱۱۹ واحد رسیده است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به مجموع فراورده و پلاکت و پلاسمای کووید ۱۹ جمع آوری شده، گفت: در سال ۹۹، میزان کل اهدای خون و فراورده ۲۹۷ هزار و ۵۴۸ واحد بود و در مجموع ۱۱ هزار و ۸۶۹ واحد پلاکت از ۶ هزار و ۷۵۵ اهدا کننده دریافت شد.

مهدی زاده افزود: طی مدت یاد شده دو هزار و ۸۸۱ اهدا کننده برای اهدای پلاسمای کووید ۱۹ مراجعه کردند که از این تعداد دو هزار و ۲۳۱ واحد پلاسما دریافت شد.

 در سال ۹۹، با توجه به همه گیری کرونا، آمار مراجعات کمتر شد ولی بانوان از اهدای خون استقبال بیشتری نشان دادند و استان تهران با وجود همه مشکلات تنها با ۵.۳ درصد کاهش اهدا مواجه شد؛ این در حالی است که برخی کشورهای پیشرفته دنیا به دلیل بحران یاد شده بیش از ۵۰ درصد کاهش آمار اهدای خون داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول