اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

1059 فقره تخلف در اصناف کردستان کشف شد/انجام 117 هزار بازرسی از اصناف

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کردستان گفت: در ایام عید نوروز یک هزار و ۵۹ فقره تخلف در استان شناسایی و کشف شده است.

1059 فقره تخلف در اصناف کردستان کشف شد/انجام 117 هزار بازرسی از اصناف

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه طرح نظارتی ویژه نوروز از نیمه دوم بهمن ۹۹ لغایت نیمه اول فروردین امسال ادامه داشته است، اظهار کرد: در این مدت ۱۶ هزار و ۹۶۵ مورد بازرسی انجام شده و تاکنون هزار و ۵۹ فقره تخلف شناسایی شده است.

وی افزود: برای این تخلفات ۹۰۶ فقره پرونده به ارزش ۲۲ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال تشکیل شده و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کردستان  بیشترین تخلفات ایام نوروز را گرانفروشی و عدم درج قیمت عنوان کرد و افزود: در ایام تاکنون ۵۵۶ فقره بازرسی در قالب گشت مشترک با نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی در سطح بازار انجام شده است.

به گفته سردارزاده، این  بازرسی‌ها منجر به شناسایی ۱۲۳ فقره پرونده تخلف به ارزش ۶۳۹ میلیون و ۲۶۵ هزار ریال شده است.

وی کالاهای برنج، قند و شکر، مرغ، تخم مرغ، روغن نباتی، لبنیات، نان، حبوبات، گوشت قرمز ، میوه و تره بار، قنادی و خشکبار را جزو کالاهای اولویت دار سازمان نظارت و بازرسی  عنوان کرد.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کردستان  افزود:کالاهایی مانند چای، روغن موتور، لاستیک ، موادشوینده، آهن پوشاک، کیف و لوازم تحریر در اولویت دوم بازرسی‌های سازمان نظارت قرار دارد.

سردارزاده تعداد شکایات مردمی در ایام تعطیلات نوروز را ۹۴۶ مورد ذکر کرد و افزود: از این تعداد شکایات تاکنون ۱۹۶ احراز تخلف شده است.

ثبت ۱۲ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تخلف برای مرغ فروشی‌ها

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت کردستان گفت: در ایام عید نوروز ۸۴ پرونده به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال تخلف برای مرغ فروشی هایی که اقدام به گرانفروشی و کم فروشی عرضه مرغ خارج از شبکه کردند تشکیل شد.

سردارزاده با اشاره به اینکه  قیمت گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز مقرون به صرفه است اظهارکرد: در طول سال گذشته به طور میانگین ۱۴۱ تن مرغ در سنندج توزیع شد.

وی یادآورشد: خروج سهمیه داخلی استان به صورت غیرمستقیم و زیرزمینی توسط دلالان در ایام عید خللی در چرخه توزیع استان ایجاد کرد و منجر به افزایش قیمت گوشت مرغ شد و جو روانی در مردم ایجاد کرد به گونه ای که برخی از مردم بیش از نیاز مصرفی خود مرغ خریداری کردند.

وی با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان گفت: طرح نظارتی بر بازار پنج روز قبل از آغاز ماه رمضان آغاز می‌شود و توزیع و عرضه کالا در این ایام را رصد خواهد کرد.

وی کالاهایی مانند مرغ، خرما، گوشت ، محصولات لبنی را جزو کالاهای اساسی و ضروری ماه رمضان دانست و گفت:  در این ایام تقاضا برای کالاها افزایش می یابد و هم اکنون قیمت مرغ در بازار ۲۴ هزار و ۸۸۰ تومان است.

به گزارش خبرگزاری فارس ، سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۹۳ مورد بازرسی در استان انجام شده است که این بازرسی ها منجر به احراز تخلف چهار هزار و ۹۱۸ مورد شده است.

چهار هزار و ۲۹۵ فقره پرونده به ارزش ۱۹۴ میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال پرونده تخلفات سال گذشته بوده که به تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی ارسال شده است.

همچنین سال گذشته ۲ هزار و ۸۷۱ فقرع بازرسی ، گشت مشترک با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه و نیروی انتظامی انجام گرفته است که منجر به تشکیل ۶۲۳ فقره پرونده به ارزش ۲۶ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول