اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

جریمه ۷برابری برای سد معبر ساختمانی تصویب شد

اعضای شورای شهر تهران جریمه ۷برابری برای تداوم غیرمجاز سد معبر ساختمانی را به تصویب رساندند.

جریمه ۷برابری برای سد معبر ساختمانی تصویب شد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره طرح الزام شهرداری به رفع سدمعبر ساختمانی غیرمجاز و ایمن‌سازی حصار کارگاهی اظهار داشت: تهران حداقل با سه نوع سدمعبر مواجه است که شامل سدمعبر اصناف، ساختمانی و مشاغل سیار و دستفروشان بوده و ولی متأسفانه به شکلی نامنصف و تبعیض‌آمیز فقط با دستفروشان که قشری فرودست هستند برخورد می‌شود.

وی گفت: سدمعبر ساختمانی از جمله مواردی بوده که بسیار گسترده و مکرر است و حتی در معابر فرعی هم دیده می‌شود و حتی برخی از معابر مهم پایتخت توسط مصالح ساختمان‌ها اشغال بوده و اقدام مؤثری انجام نمی‌گیرد.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این موضوع می‌تواند مصداق معبرفروشی باشد، گفت: باید برای تداوم پیشگیری از سدمعبر هزینه‌ای بازدارنده در نظر گیریم.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند با بیان اینکه چنین اقدامی می‌تواند مصداق معبرفروشی باشد عنوان کرد: برای اینکه این اتفاق نیفتد لازم است برای تداوم سدمعبر هزینه‌ای بازدارنده در نظر بگیریم. به همین دلیل پیشنهاد من این است که در این صورت هفت برابر بهای تعیین‌شده از مالکان دریافت شود. 

وی افزود: پیشنهادی که مطرح کردم با متخصصان شهرسازی در شهرداری در میان گذاشته شده و براساس محاسبات کارشناسی به دست آمده است. بهایی که دریافت می‌شود نه باید آنقدر کم باشد که مالک معبر را  محل دپوی مصالح خود فرض کند و نه باید آنقدر زیاد باشد که قابلیت پرداخت نداشته نباشد.

آروین با اشاره به اینکه شهر مشهد تجربه موفقی در زمینه دریافت هزینه بابت تداوم سدمعبر ساختمانی غیرمجاز داشته است، تاکید کرد: شهرداری مشهد این هزینه را به صورت روزشمار دریافت می‌کند. اگر ما واقعا بخواهیم سدمعبر ساختمانی در شهر تهران جمع‌آوری شود باید برای آن هزینه بازدارنده در نظر بگیریم.

تصرف نامحدود پیاده‌رو توسط سازندگان 

در ادامه علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران دربار این موضوع گفت:در پایان مدت معین شده در مجوزهای صادره ساخت و ساز، مالک موظف به جمع‌آوری حصار حفاظتی موقت کارگاهی و  مصالح ساختمانی دپو شده و ماشین آلات کارگاهی و رفع سد معبر از پیاده رو با رعایت همه الزامات ایمنی است.

وی افزود: همچنین چنانچه در موعد مقرر اقدام لازم به عمل نیاید شهرداری تهران مکلف است راساً نسبت به جمع‌آوری حصار حفاظتی موقت کارگاهی و رفع سد معبر از پیاده رو با رعایت کلیه الزامات ایمنی اقدام کند و هزینه آن را از مالک برابر قانون اخذ کنند.

وی گفت: همچنین در صورتی که مالک در موعد مقرر حصار و کارگاهی را جمع نکرد باید به ازای هر ماه تاخیر در جمع آوری حصار رقمی پرداخت کند که به لحاظ میزان کاملا جنبه بازدارندگی داشته باشد.

اعطا افزود: اگر جنبه بازدارنده را در نظر نگیریم مصوبه از حیز انتفاع خارج می شود. اگر  ما قاعده ای را وضع کنیم که در ظرف مدت زمانی معین، برای ساخت و ساز  از پیاده رو استفاده کنند و اگر ساختمان در زمان معین به اتمام نرسید، صرفاً بگوییم باید، حصار جمع‌آوری شود،  یک نوع تبادل مالی غیر رسمی برای چشم پوشی از تخلف صورت می گیرد، کمکی به آزادسازی پیاده رو صورت نمی گیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: وقتی سازنده متعهد شد در یک مدت زمانی معین از لحاظ فنی ساختمان را به پایان برساند و اگر در این زمان مقرر همچنان شهر را به کارگاه ساختمانی تبدیل کرد باید ارقام بازدارنده تعیین شود که از سوی مالک پرداخت شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان پیاده‌رو را تا زمان نامشخصی در اختیار کارگاه ساخت و ساز قرار داد، گفت:  این موضوع در جهت احقاق حقوق شهروندان و حقوق عمومی است.

سرانجام اعضای شورای شهر تهران جریمه ۷برابری برای تداوم غیرمجاز سد معبر ساختمانی را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول