اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

۸۳ هزار و ۱۲ مورد ولادت طی سال ۱۳۹۹ در خوزستان ثبت شد/ تولد پسران از دختران سبقت گرفت

مدیرکل سازمان ثبت احوال استان خوزستان در تشریح آمارهای سال ۱۳۹۹ از ولادت ۸۳ هزار و ۱۲ مورد ولادت خبر داد.

۸۳ هزار و ۱۲ مورد ولادت طی سال ۱۳۹۹ در خوزستان ثبت شد/ تولد پسران از دختران سبقت گرفت

مصطفی امانی پور مدیر کل ثبت احوال خوزستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز در تشریح آمار یازده ماهه سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: در یازده ماهه سال گذشته تعداد ۸۳ هزار و ۱۲ رویداد ولادت و تعداد ۲۵ هزار ۹۰ رویداد فوت به ثبت رسیده  است.

وی افزود: از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده ۵۱.۴ درصد نوزاد پسر و ۴۸.۶ درصد نوزاد دختر و از تعداد کل فوت‌های ثبت شده ۵۷‌.۳ درصد مرد و ۴۲.۷ درصد زن بوده است.

مدیر کل ثبت احوال خوزستان گفت: از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده ۶۲ هزار ۷۳۸ مورد معادل ۷۶درصد شهری و ۲۰ هزار ۲۷۴ مورد معادل ۲۴ درصد روستایی و از تعداد کل فوت‌های ثبت شده ۲۱ هزار ۰۷۲ مورد معادل ۸۴ درصد شهری و چهار هزار ۰۱۸ مورد معادل ۱۶ درصد روستایی بوده است.

وی ادامه داد: در یازده ماهه سال ۱۳۹۹ در هر شبانه روز بطور متوسط ۲۴۷ نوزاد و هر ساعت تقریبا 10 نوزاد متولد و هر شبانه روز ۷۵ مورد فوت و هر ساعت فوت تقریباً سه نفر به ثبت رسید.

مصطفی امانی پور در توضیح آمار ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی تصریح کرد: ۹۵.۹۵ درصد ولادت‌های ثبت شده استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه و ۹۱.۲۷ درصد فوت‌های ثبت شده استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: در این مدت میانگین سن مادران ۲۸.۹۱ سال بوده است و تعداد یکهزار و ۱۲۱ مورد دوقلوزایی و تعداد ۴۸ مورد سه قلو زایی ثبت شده است.

امانی پور در ادامه گزارش، آمار ازدواج و طلاق در نه ماهه سال گذشته را ۲۹ هزار ۴۴۸ مورد ازدواج و ۶ هزار ۹۵۹ مورد طلاق اعلام کرد و عنوان کرد: میانگین ازدواج‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۷.۳ سال و برای زنان ۲۳ سال و میانگین سن طلاق‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۳۶.۱ سال و برای زنان ۳۱.۴ سال بوده است. همچنین در هر شبانه روز ۱۰۷ مورد ازدواج و ۲۵ مورد طلاق به ثبت رسیده  است. 

وی درخصوص فراوانی پنج نام اول پسران در یازده ماهه سال ۱۳۹۹ در استان خوزستان گفت: به ترتیب علی با یکهزار و ۵۳۱ مورد، حسین یکهزار و ۴۶۰ مورد، محمد یکهزار و ۱۹۹ مورد، امیر علی ۹۵۴ مورد و امیر حسین ۹۴۹مورد بودند.

امانی پور افزود: در همین مدت فراوانی پنج نام اول دختران به ترتیب فاطمه یکهزار و ۹۹۷ مورد، زینب یکهزار و ۲۳۶مورد، زهرا یکهزار و ۱۱۶ مورد، رقیه۹۱۹ مورد و رستا ۵۶۳ مورد بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول