اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دغدغه پدر شهید مدافع حرم + فیلم و عکس

پدر شهید مدافع حرم مجتبی برسنجی با اشاره به اینکه مسؤولان بدانند که پسرم با ۲۶ سال سن زندگی، وقت و درآمدش را برای خدمت و کمک به مردم صرف کرد، می‌گوید؛ هنگامی که بودجه‌ای برای کمک وجود نداشت از حقوق و دستمزد اندکش برای کمک به آنها استفاده می‌کرد.

دغدغه پدر شهید مدافع حرم + فیلم و عکس

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی| آخرین شهید مدافع حرم کشور در روزهای آخر سال ۱۳۹۹ متولد اول فروردین ۱۳۷۳ است و یک خواهر و ۳ برادر دارد.

مقطع ابتدایی را در مدرسه رازی سرخ‌کلا و مقطع راهنمایی را در مدرسه مولوی سرخ‌کلا بخش زیراب شهرستان سوادکوه گذراند و وارد هنرستان شهید بهشتی زیراب شد.

زین‌العابدین برسنجی پدر شهید مدافع حرم مجتبی برسنجی به همراه مادر و برادران شهید، مهربانانه پذیرای ما در منزل‌شان بود.

با پدر شهید مدافع حرم سوادکوه درباره فرزند برومندش می‌پرسیم و وی با اشاره به اینکه شهید مجتبی هر‌ جا احساس می‌کرد که مردم به کمکش نیازمند هستند، در آنجا حاضر می‌شد و در هلال‌احمر، بسیج، هیأت مذهبی و نهاد‌های دیگر فعالیت می‌کرد، گفت: در کمک به مردم برای مهار سیل، آتش‌سوزی‌های جنگل، برف و یخ در گردنه گدوک‌سوادکوه و هر‌ جا که خطرناک بود در صف اول قرار داشت.

وی گفت: از سوم دبستان در برنامه‌های نماز جماعت، مراسم‌های مذهبی مساجد و حسینیه‌ها به عنوان مکبّر، مداح و عضو هیأت مذهبی فعالیت می‌کرد و در کلاس‌های قرآن هم حضور فعال داشت و تقیّد ویژه‌ای برای وظایف دینی خود قائل بود.

پدر شهید مدافع حرم سوادکوه به صفات دیگر این شهید اشاره و خاطر نشان کرد: شهید مجتبی برسنجی از «غیبت» به شدت دوری می‌کرد و همگان را به دوری از آن دعوت می‌کرد و هدف زندگی خود را اصول و چارچوب‌های «حکومت عدل علی(ع)» توصیف می‌کرد.

ارادت ویژه شهید مجتبی برسنجی به اهل بیت(ع) و عمه سادات باعث شد تا بار‌ها و بار‌ها به سوریه برود و در برابر داعش قرار گیرد و در سال شهادتش هم سه بار به سوریه رفت که در مرحله سوم با تله انفجاری دشمنان اهل بیت پیامبر(ص) به شهادت رسید.

پدر شهید درباره نحوه اطلاع‌رسانی به وی درباره شهادت فرزند ارشدش با بغض و اشک، گفت: پس از نماز صبح برای حضور در محل کارم آماده می‌شدم که برادر و دامادم به نزدم آمدند و پس از کمی صحبت‌کردن تا نام «مجتبی» را بر زبان آوردند فهمیدم که مجتبی شهید شد.

* خدمت به مردم ادامه راه شهید مدافع حرم

وی از بزرگواری مردم در مراسم استقبال، تشییع و تدفین شهید مجتبی برسنجی تشکر کرد و با بیان اینکه مراسم‌ها با حضور گسترده مردم به صورت عالی برگزار شده‌ بود، اضافه کرد: قدر‌دان مردم هستم و به شهید احترام کامل گذاشتند.

این پدر شهید با اشاره به اینکه مسؤولان بدانند که پسرم با ۲۶ سال سن زندگی، وقت و درآمدش را برای خدمت و کمک به مردم صرف کرد، می‌گوید؛ هنگامی که بودجه‌ای برای کمک وجود نداشت از حقوق و دستمزد اندکش برای کمک به آنها استفاده می‌کرد و برای برخی مدیران متاسفم که پس از کسب پست و مقام به دنبال اختلاس می‌روند . خدمت به مردم ادامه راه شهید ما است.

*رفاقت شهید مجتبی

مصطفی برسنجی برادر شهید مدافع حرم سوادکوه درباره اخلاق و رفتار برادر شهیدش، گفت: مجتبی، پرتوان بود و با توکل بر خدا پیش می‌رفت.

برادر شهید افزود: شهید مجتبی برسنجی با همه رفیق بود و دست کسی را رد نمی‌کرد و یادم نمی‌آید که با ما که برادر کوچکترش بودیم، بدرفتاری کرده باشد.

با احساس خاصی از منزل شهید خارج شدیم و این احساس با پس‌زمینه خاطراتی بود که از شهید مجتبی برسنجی در ذهن داشتیم.

آرامش، ادب و لبخند از صفات همیشگی او بود و هنگامی که برای هماهنگی برگزاری مراسم ماه محرم و راه‌اندازی حسینیه سیار در نیسان هلال احمر به اداره تبلیغات اسلامی مراجعه می‌کرد، برق شادمانی از برگزاری مراسم با رعایت دستورات مقابله با کرونا در چشمانش پیدا بود و در چند نقطه از شهرستان اقدام به برپایی حسینیه سیّار کرد.

 

بنر‌های گرامی‌داشت نام و خاطره شهید برسنجی در اطراف منزلش و در ورودی شهرها و روستا‌های سوادکوه برپا است و نگاه مهربانانه شهید مدافع حرم به تنهایی یک رسانه بود و شهیدان مدافع حرم با ایمان به راهی که انتخاب کردند برای اعتلای تفکر شیعه و مقابله با دسیسه‌های عمروعاص‌ها و شمر‌های زمان با قامت برافراشته در برابر دشمنان اهل بیت(ع) ایستاده‌اند.

به گزارش فارس، شهید مجتبی برسنجی با شاخص‌های دینی و مذهبی سه سال پیش ازدواج کرد و محل دفنش را هم امام‌زاده کمال‌الدین (ع) سرخ‌کلا انتخاب کرد.

 

 

گزارش از سیدداوود رسولی و عمران اکبرنژاد

تصاویر از مهر‌علی رهنمای

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول